"צעצוע של סיפור 3": כנראה ההצלחה הגדולה ביותר של דיסני

הסרט גרף 620 מיליון דולר, עוד בטרם הגיע למסכים ברוב אירופה דיסני חיכתה עם הפצת הסרט במדינות חובבות כדורגל עד לתום המונדיאל

"צעצוע של סיפור 3" נמצא בדרך להפוך לסרט האנימציה הרווחי ביותר של וולט דיסני בכל הזמנים, לאחר שהניב 620.3 מיליון דולר בחודש הראשון שלו בבתי הקולנוע, כאשר טרם הגיע להקרנה במחצית מהעולם.

דיסני עיכבה את השקת הסרט בשווקים אירופיים גדולים, כדי למנוע את ההתנגשות עם שידורי המונדיאל.

רק היום (ב') הושק הסרט בבריטניה והוא יגיע לספרד, לגרמניה ולסקנדינביה רק באוגוסט.

עקף את "נמו"

הסרט שבר שיאי הכנסות לסרט הנפשה של דיסני בסוף השבוע האחרון בצרפת. ביצועים חזקים באירופה צפויים לאפשר לו לעקוף את "נמו", הסרט המונפש המצליח ביותר של דיסני עד כה, שגרף 868 מיליון דולר כאשר יצא למסכים ב-2003.

עם זאת, לא ברור אם "צעצוע של סיפור 3" יעקוף את "שרק 2" של אולפני דרימוורקס, שהניב הכנסה גבוהה קצת יותר בהשוואה ל"נמו" כאשר הוא יצא למסכים ב-2004, והפך לסרט המונפש המכניס ביותר בהיסטוריה.

המומנטום של "צעצוע של סיפור" בארה"ב ובעולם הפתיע את הוליווד, בין היתר מפני שהסרט הראשון בסדרה יצא להקרנה ב-1995, ודור הילדים שראה אותו הפך בינתיים למבוגר.

בוב אייגר, מנכ"ל דיסני, אמר ש"צעצוע של סיפור" הוא "עסק אמיתי", במובן שהסיפור ודמויותיו יוכלו לשכפל את ההצלחה גם בעסקים האחרים של דיסני, כולל פארקי השעשועים, המו"לות ומוצרים צרכניים נוספים.

"אנחנו לא יכולים לתכנן להפוך כל סרט לעסק כזה", אמר אייגר. "אנחנו צריכים לנסות להפיק סרטים טובים באמת. אך כשיש לנו סרט טוב כזה, עם פוטנציאל להפוך לעסק, זה אדיר מבחינתנו - ואנחנו עיצבנו את דיסני כדי לנצל את הדינמיקה הזו".

דמות הצעצוע של "באז שנות אור" מתוך הסרט הפכה למתנת חובה לחג מולד כאשר הסרט הראשון הופץ לפני 15 שנים, והצעצועים שקשורים לדמויות מהסרט החדש מסייעים שוב לשיפור הרווח של חטיבת מוצרי הצריכה של דיסני ושותפות הרישוי שלה.

הרווח הרבעוני של יצרנית הצעצועים מאטל הוכפל לפי דוחותיה שפורסמו בשבוע שעבר, הודות לצעצועים שקשורים ל"צעצוע של סיפור 3". "ההזדמנות להפוך את הסרט הזה למוצרים שאנשים ירצו לקנות ולשחק בהם היא מיוחדת במינה", אמר אייגר. "יש לנו עניין עם עסק שהוא בן 15 שנים, אבל ההרגשה היא שהוא רק התחיל".

מדברים על המשך רביעי

דיסני פיתחה את משחק הווידיאו של הסרט להפצה במקביל להקרנת הסרט החדש, ומתחם "צעצוע של סיפור" ייפתח הקיץ בפארק יורודיסני ליד פריז. אייגר לא הוציא מכלל אפשרות הפקה של סרט רביעי בסדרה, אך אמר שההחלטות על הפקת סרטים מתקבלות על סמך "שיקולי איכות ולא לפי גורמים מסחריים אחרים".

סרטי "צעצוע של סיפור" הופקו על-ידי פיקסאר, חברת ההנפשה שדיסני רכשה ב-2006 תמורת 7.4 מיליארד דולר. הפקות של פיקסאר נוטות להצליח יותר מאלה של אולפני דיסני עצמם. פיקסאר מפיקה כעת עוד שני סרטי המשך. הראשון בהם, "מכוניות 2", יגיע לאקרנים בקיץ הבא.