הפוליסות המשתתפות רשמו תשואה של 1.1% במחצית השנה

זאת לאחר שביוני נרשמה בהן תשואה ממוצעת סמלית של 0.03% ■ מגדל השיגה בשנה האחרונה תשואה של 14.7%

בששת החודשים הראשונים של השנה הפוליסות המשתתפות ברווחים, בהן מנוהלים כיום כ-93 מיליארד שקל, רשמו תשואה נומינלית ברוטו ממוצעת של 1.06%. זאת לאחר שברבעון השני הן רשמו תשואה שלילית בגובה 2.7%, שקיזזה תשואה חיובית של 3.9% שנרשמה ברבעון הראשון השנה.

הרבעון השני ב-2010 סימן למעשה את סופה של הגאות שנרשמה בתשואות של הגופים המוסדיים מאז דצמבר 2008, כשבאפריל ומאי נרשמה עיקר הירידה, אשר תוביל את חברות הביטוח להשיב למבוטחים חלק ניכר מדמי הניהול המשתנים שנגבו מהם ברבעון הראשון השנה. בכל אופן, בחודש יוני הפוליסות המשתתפות ברווחים שמרו על איזון עם תשואה ממוצעת סמלית של 0.03% בלבד, כשהפניקס בלטה לחיוב עם התשואה החודשית הגבוהה ביותר - כ-0.5%, ומגדל רשמה מהצד השני תשואה חודשית שלילית של 0.2%.

נזכיר עם זאת, כי ביטוחי המנהלים הינם חיסכון לטווח ארוך, ולכן לדירוג התשואות החודשיות והרבעוניות חשיבות מועטה יחסית, בעוד שלדירוג התשואות ל-12 החודשים האחרונים ולשלוש וחמש השנים האחרונות חשיבות רבה יותר.

בראש דירוג התשואות בפוליסות המשתתפות ברווחים ב-12 החודשים האחרונים ניצבת החברה הגדולה בתחום - מגדל, וזאת לאחר חודשים רבים בהם הייתה מאחור בשל פיגור יחסי שרשמה בחודשים הראשונים של 2009. ב-12 החודשים האחרונים רשמה מגדל תשואה מצטברת של 14.7%, כשהיא מקדימה את מנורה-מבטחים, שהובילה את הדירוג האמור במשך חודשים רבים, ומציגה תשואה של 14.6%. במקום השלישי ניצבת כלל, המחזיקה בתיק השני בגודלו בענף, עם תשואה של 14.1% מאז יולי אשתקד.

מגדל וכלל בולטות בטווח הארוך

מגדל מובילה גם את דירוג התשואות ל-36 החודשים האחרונים (הכוללים שתי תקופות גאות ואת המשבר הכלכלי) עם תשואה מצטברת של 10.9%. במקום השני בדירוג התשואות ב-3 השנים האחרונות ניצבת כלל ביטוח, שמציגה תשואה של 10.7%.

שתי הגדולות - מגדל וכלל, בולטות לחיוב ביחס לענף גם בדירוג התשואות ל-5 השנים האחרונות, כשמגדל מובילה בין כל החברות וכלל שנייה. מגדל, שניהול ההשקעות בה עבר לאחרונה רביזיה פרסונלית, רשמה בתקופה זו תשואה מצטברת של 45.2% (תשואה שנתית ממוצעת של 7.7%). כלל הציגה בתקופה זו תשואה מצטברת של 44.3% (תשואה שנתית ממוצעת של 7.6%).

במקום השלישי בדירוג התשואות ל-3 השנים האחרונות ניצבת הכשרה ביטוח, ובמקום השלישי בדירוג התשואות ל-5 השנים האחרונות ניצבת הראל, שרשמה בתקופה זו תשואה מצטברת של 41% (תשואה שנתית ממוצעת של 7.1%).

כלל ביטוח ומגדל מובילות את דירוג התשואות גם בפוליסות משנת 2004 ואילך, כשמסלולי ברירת המחדל של השתיים מציגים את התשואה הגבוהה ביותר בשוק ב-12 החודשים האחרונים. מסלול כללי 3 של כלל בולט מעל יתר המסלולים אליהם מצטרפים כיום המבוטחים החדשים, לאחר שב-12 החודשים החולפים הציג תשואה נאה של 15.05%. במקומות השני והשלישי ניצבות מגדל ומנורה, שרשמו בתקופה זו תשואה מצטברת של 14.8% ו-14.6% בהתאמה.

לסיום, נציין כי הפניקס עודנה סוחבת את הגיבנת של 2008 וניצבת בתחתית הדירוגים ל-3 ו-5 השנים האחרונות, והיא אף היחידה להציג תשואה שלילית בתשואה המצטברת ל-3 השנים האחרונות.

11
 11