קווארק הישראלית חוברת לניטו היפנית בפיתוח תרופה לכבד

מדובר בשת"פ של עשרות מיליוני דולרים ■ קווארק פיתחה שיטה לחקירת השפעה של גנים שונים על מחלות, על-ידי השתקה סלקטיבית של אותם גנים

שיתוף פעולה משמעותי לחברת חברת Quark Pharmaceuticals (לשעבר QBI) עם חברה יפנית גדולה, עשוי להניב תרופה לטיפול במחלות כבד. קווארק, המנוהלת על-ידי ד"ר דני צור, חברה ל-Nitto Denko, יצרנית חומרי גלם שנסחרת בשווי של 6 מיליארד דולר ביפן.

קווארק פיתחה שיטה לחקירת השפעה של גנים שונים על מחלות, על-ידי השתקה סלקטיבית של אותם גנים. התרופות שלה מבוססות ברובן על siRNA - חומרים שמשתיקים גנים סלקטיבית.

יחד עם ניטו דנקו, השתיים יפתחו תרופה מבוססת siRNA לטיפול במחלת פיברוזיס הכבד, שעלולה לגרום גם לסרטן הכבד. השוק עבור תרופה זו מוערך ב-2-3 מיליארד דולר.

כחלק מההסכם, ניטו דנקו תשקיע עשרות מיליוני דולרים במו"פ המשותף. המטרה היא להגיש בקשה ראשונה לשיווק התרופה כבר בתחילת 2012.

"אנו מאוד גאים בשיתוף הפעולה", אמר צור. "אלה 'נישואים' מושלמים של יכולות שתי החברות. נשתמש בטכנולוגיות, הקניין הרוחני והיכולות להביא במהירות את התרופות לשלב קליני, וניטו דנקו תספק את הטכנולוגיות, אסטרטגיית הטיפול ויכולות הייצור שלה".

קווארק, שהוקמה ב-1994, גייסה מאז כ-130 מיליון דולר.