הנקראות ביותר

אישור ראשוני לתוכנית המסילה המזרחית של רכבת ישראל

הוות"ל ציינה כי המסילה המזרחית היא "חוליה מרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל, והיא עונה לעדיפות המובהקת שרואה מערכת התכנון לעידוד מעבר עוד ועוד נוסעים ומטענים לשימוש בתחבורה מסילתית"

הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (ות"ל) במשרד הפנים אישרה להעביר להערות הוועדות המחוזיות לתכנון ובניה את תכנית המסילה המזרחית המאפשרת לחבר קטעי מסילה באזור ראש העין באופן שיאפשר נסיעה רצופה מפרדס חנה בצפון ועד לוד בדרום.

הוועדה ציינה כי המסילה המזרחית היא "חוליה מרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל, ויחד עם המסילות החדשות המקודמות בנגב ובגליל היא עונה לעדיפות המובהקת שרואה מערכת התכנון לעידוד מעבר עוד ועוד נוסעים ומטענים לשימוש בתחבורה מסילתית".

המסילה תשתרע לאורך כ-65 ק"מ במזרח שפלת החוף, ממסילת החוף באזור פרדס-חנה בצפון, ועד לעיר לוד בדרום, ובדרכה תעבור בחדרה, טירה, כפר-סבא, קרית שדה התעופה בנתב"ג. במסגרת התכנית, שאותה יוזמת רכבת ישראל, תוכפל המסילה הקיימת בקטע שמחדרה ועד תחנת רכבת ראש העין צפון.

כמו כן תתווסף מסילה שנייה לאורך תוואי מסילת הברזל הקיים, בקטע מתחנת ראש העין צפון ועד תחנת רכבת לוד. המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות במהירות של 160 קמ"ש. בתכנית מוצעות שמונה תחנות רכבת חדשות: חדרה מזרח, אחיטוב - עמק חפר, טייבה-קלנסווה, טירה - כוכב יאיר, כפר סבא צפון, אלעד, תעופה, לוד צפון, בנוסף לשתי תחנות קיימות (ראש העין צפון, וראש העין דרום המיועדת להרחבה).

עוד כוללת התכנית 30 הפרדות מפלסיות, 10 מבני דרך נוספים וחיבורים מסילתיים עם מסילות ברשת הארצית: מסילת החוף, מסילת הירקון, מסילת שער הגיא ומסילת לוד-ת"א, ובכך יוצרת חיבור בין ארבעת המטרופולינים הראשיים.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות