שקלאר מתנגד להכפפת רשות השידור לרשות התקשורת

מנכ"ל רשות השידור מתנגד ליוזמת כחלון וטוען כי לשידור הציבורי יש יעדים אחרים לחלוטין מאלה של השידור המסחרי

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מתנגד להכפפת הרשות לרשות התקשורת שאותה מתכנן להקים שר התקשורת משה כחלון.

"אני סבור כי אין מקום להוסיף את השידור הציבורי ולכרוך אותו יחד עם השידור המסחרי ברשות התקשורת", אמר שקלאר ל"גלובס", בעקבות הצהרתו של כחלון בנושא אתמול (ב') בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס". לדברי שקלאר, "השידור הציבורי מבודל ושונה מהשידור המסחרי, ולו יעדים אחרים ומשימות שונות לחלוטין".

אתמול הודיע כחלון כי הוא פועל מול ראש הממשלה להכניס את רשות השידור אל תוך רשות התקשורת. "אני מנסה להגיע להסכמה עם ראש הממשלה שגם רשות השידור תהיה ברשות התקשורת", אמר כחלון, "אין טעם שתהיינה רשויות נפרדות. אני לא רואה צורך והיגיון לפצל בין שני הגופים".

ביחס לרשות תקשורת אמר כחלון: "אחרי מספר חודשים הגעתי למסקנה כי בראש מערך התקשורת צריך לעמוד ראש רשות. אסור לשכוח שמשרד התקשורת הוא משרד רגולטורי, ואני מאמין שבראשו לא צריך לעמוד שר, אלא אדם שיוביל את זה מהבוקר עד הערב, ללא תחלופה. כל שר מגיע עם האוריינטציה שלו, וזה בסדר, אבל זה לא נכון למשרד התקשורת. צריך אדם שיש לו את הראייה ארוכת הטווח וכל השוק מתכנס אליו".

כחלון התייחס למעבר ממשטר של זיכיונות לרישיונות בטלוויזיה המסחרית, "חשבתי שהשוק לא יכול להתנהל בשיטה הזו", אמר. לדבריו, "אנשים משקיעים מאות מיליונים, ואחר-כך זה לא שלהם. אני מבין את ההיגיון הכלכלי, את האופק שהחברה הזו היא שלו. לא לערוץ 10 ולא לערוץ 2 שווה להשקיע כשמדובר בזיכיון. החלטתי להעביר את זה לרישיונות. אני מקווה שעד סוף השנה נסיים את זה".

לדבריו, "מה שחשוב ברישיונות זו האפשרות להכניס מפעילים נוספים, אני רואה לפחות עוד חברה שתכנס לשוק הזה, יכולות להיות גם שתיים".