גולדמן זאקס מכה תחזית הרווח ומאכזב בשורת ההכנסות

מניית הבנק נופלת 4% במסחר המוקדם; החוזים העתידיים יורדים 1% ■ הבנק הרוויח 613 מיליון דולר על הכנסות בגובה 8.84 מיליארד דולר ■ לויד בלנקפיין: "האווירה בשווקים הפכה לקשה יותר במהלך הרבעון החולף"

לאחר שעמד במוקדי סערה ברבעון שחלף, כולל האשמות חמורות על הטעיית משקיעים, סיכם היום (ג') גולדמן זאקס את הרבעון השני של השנה עם רווח למניה של 2.75 דולר לעומת צפי מוקדם לרווח של 2.08 דולר למניה. נזכיר כי ברבעון השני של 2009 הסתכם הרווח של ענק הבנקאות האמריקני ב-4.93 דולר למניה.

הכנסות גולדמן זאקס הסתכמו ברבעון ב-8.84 מיליארד דולר, אכזבה לעומת הציפיות בשוק להכנסות בגובה 8.94 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד הכניס הבנק 13.76 מיליארד דולר. ההשקעות ומסחר הסתכמו ב-6.55 מיליארד דולר, ירידה של 39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 36% לעומת הרבעון הראשון של 2010.

התשואה על ההון של הבנק הסתכמה ברבעון השני ב-7.9% ובמחצית הראשונה של 2010 ב-13.1%. הבנק הפריש במהלך הרבעון החולף 1.15 מיליארד דולר, המשויכים למסים של ממשלת בריטניה על הבונוסים שניתנו לעובדי הבנק במדינה וכן להסדרת התביעה של רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) בגין הטעיית משקיעים.

הוצאותיו התפעוליות של גולדמן זאקס הסתכמו ב-7.39 מיליארד דולר, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 3% לעומת הרבעון הראשון של השנה. סך ההפרשות לפיצויים ותגמולים הסתכמו ברבעון ב-3.8 מיליארד דולר.

מנכ"ל גולדמן זאקס, לויד בלנקפיין, מסר עם פרסום הדו"חות כי "האווירה בשווקים הפכה לקשה יותר במהלך הרבעון החולף וכתוצאה מכך, פעילות הלקוחות שלנו בכל מגזרי הפעילות ירדו. בהסתכלות קדימה, אנחנו נשארים ממוקדים על מנת לעזור ללקוחות שלנו לגייס הון, לנהל סיכון ולנהל את השקעותיהם לעתיד - כולם חשובים מאוד לצמיחה".