אפל מכרה 3.27 מיליון מכשירי iPad ו-8.4 מיליון iPhone ברבעון

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 15.7 מיליארד דולר, לעומת צפי לכ-14.75 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה על רווח של 3.51 דולר למניה, לעומת צפי ל-3.11 דולר ■ סיפקה תחזית חזקה לרבעון הנוכחי

חברת אפל , שעברה לאחרונה להיות חברת ההיי-טק בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, דיווחה היום (ג') לאחר סיום המסחר בניו-יורק את דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקלי השלישי.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 3.51 דולר למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 3.11 דולר למניה , או 2.9 מיליארד דולר, זאת על רקע השקה מוצלחת של ה-iPad וכן ממכירות מוקדמות של האייפון 4 (במסיבת עיתונים שקיימה הנהלת החברה ביום שישי האחרון בעקבות התקלות שהתגלו במכשיר הכריז המנכ"ל סטיב ג'ובס כי נמכרו יותר מ-3 מיליון מכשירים).

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-15.7 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים כי אפל תדווח על הכנסות 14.7 מיליארד דולר, לעומת 8.34 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הכנסות אלה כוללות מכירות של 1.7 מיליון מכשירי אייפון 4 (מאז סוף הרבעון, כאמור, נמכרו עוד יותר מ-1.3 מיליון מכשירים) וכ-3.27 מיליון מכשירי אייפאד. בסך הכל העריכו אנליסטים כי החברה תמכור כ-8 מיליון מכשירי אייפון מכל הדגמים ברבעון, לעומת כ-5.2 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בפועל מכרה אפל כ-8.4 מיליון אייפונים.

עוד דיווחה החברה כי מכרה כ-9.4 מיליון מכשירי אייפוד, לעומת צפי אנליסטים למכירות של כ-9.3 מיליון יחיסות ה-iPod .

הנהלת החברה סיפקה גם תחזית חזקה לרבעון הנוכחי, הרביעי שלה, והפריחה בכך את ההשערות של חלק מהאנליסטים כי הבעיות שהתגלו באייפון החדש יפגעו במכירות. הצפי הוא להכנסות של כ-18 מיילארד דולר ורווח של 3.44 דולר למניה ברבעון.

בעקבות התוצאות החזקות והתחזית הבריאה רושמת מניית אפל עלייה של 3.4% במסחר שלאחר הסגירה.