IBI מתחילים לסקר את עזריאלי - מחיר יעד של 91 שקל למניה

מחיר היעד - עלייה של 6% על מחיר הבסיס של מניית הקבוצה הבוקר; המלצת "נייטראלי" למניה ■ IBI: "הנפקתה החברה בחודש האחרון בוצעה לפי מחיר הוגן"

IBI מתחילים היום (ד') לסקר את מניית קבוצת עזריאלי , המשתייכת למדד המעו"ף, ומעניקים למניית הקבוצה המלצת "נייטראלי" עם מחיר יעד של 91 שקל למניה, עלייה של 6% לעומת מחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסת תל אביב.

ב-IBI מפנים זרקור לעובדה כי לאחר ההנפקה הועשרה קופת הקבוצה בעוד כ-2.5 מיליארד שקל - עובדה שמביאה את הקבוצה להיות אחד הגורמים הנזילים ביותר בארץ. לדעת IBI, קופת המזומנים הדשנה מעלה מספר נקודות חשובות: מחד, אין למשקיעים רצון כי הכסף ישכב בקופה זמן רב ללא ייעוד אך מאידך עולה השאלה האם זו סיבה מספיק טובה לרוץ ולהשקיע. מעל הכל, לדעת IBI, מרחפת השאלה באיזה תחום בכלל כדאי לבצע התרחבות: פעילות תזרימית או יזמית?

הנפקתה החברה בחודש האחרון בוצעה, לדעת IBI, לפי מחיר הוגן ושיעורי ההיוון בהם מוערכים נכסי החברה מצביעים על מחירים סבירים לנכסים עם סיכוי לאפסייד בעת שימוש בשיעורי היוון מעט נמוכים יותר.

בשולי הדברים מעיר האנליסט שי ליפמן כי הקבוצה יציבה מאוד, המינוף נמוך, הייזום נמשך וייצר ערך בשנים הקרובות. גורמים אלו בשילוב הנהלה ותיקה ומנוסה מהווים בסיס להמשך התרחבות בפעילות הקבוצה ולמעבר חלק של דורות בחברה בשנים הקרובות.