לידיעת הגולשים: משרד התקשורת שוקל לאפשר ניידות בדוא"ל

שוקל לקבוע הסדר בו יתאפשר למנוי של ספקיות האינטרנט לעבור כמנוי לספקית אינטרנט אחרת ולשמור על כתובת הדואר האלקטרוני המקורית שלו, וזאת תמורת תשלום סביר לספקית האינטרנט אותה נטש המנוי

משרד התקשורת החליט לצאת בשימוע, לאחר שנוכח כי כתובת דואר אלקטרוני של לקוחות ספקי גישה לאינטרנט (ISP) מהווה לעיתים חסם מעבר בפני מנויי החברה המעוניינים לעבור לחברה אחרת המספקת גישה לאינטרנט. המטרה - להגביר את התחרות בתחום ולאפשר ניידות גמישה וקלה יותר ללקוחות המעוניינים לעבור לחברה אחרת.

לפיכך, המשרד שוקל לקבוע הסדר בו יתאפשר למנוי של ספקיות האינטרנט לעבור כמנוי לספקית אינטרנט אחרת ולשמור על כתובת הדואר האלקטרוני המקורית שלו, וזאת תמורת תשלום סביר לספקית האינטרנט אותה נטש המנוי.

בנוסף שוקל המשרד לקבוע ברישיונות ספקי הגישה לאינטרנט (ISP) את האפשרות שתעמוד בפני הלקוחות להמשיך לקבל את דברי הדואר האלקטרוני שלו, באמצעות מתן שירות "עקוב אחרי" על-ידי המפעיל הננטש, למשך 6 חודשים ללא תשלום, אל תיבת דואר אלקטרונית חדשה לפי החלטתו.

לפני כשנתיים הסיר משרד התקשורת חסם מעבר דומה בין חברות הטלפון הקווי והסלולרי, בכך שאפשר למנוי להתנייד בין החברות תוך שמירה על מספר הטלפון המקורי שלו, כולל הקידומת.

העיקרון הבסיסי של ניידות מספרים בטלפוניה וניידות כתובת דואר אלקטרוני ברשת האינטרנט הוא שהן מספר הטלפון והן כתובת הדואר האלקטרוני הינן דבר המזוהה עם המנוי באופן אישי, ולכן המנוי רשאי לשמור על סממניו האישיים - מספר הטלפון וכן כתובת הדואר האלקטרוני לפי רצונו הוא.

יצוין עוד כי למנויים רבים, בנוסף לכתובות דואר אלקטרוני שניתנים להם על-ידי הספקים, יש גם כתובת דואר אלקטרוני שאינה קשורה לספק מסוים, ולפעולה זו לא תהיה כל השפעה עליהם.

המשרד הפיץ את השימוע להתייחסות הגורמים הרלוונטיים עד ליום 1 בספטמבר.