החברה לישראל חנכה תחנת כוח שלישית בפרו

התחנות החדשות שהוקמו מייצרות חשמל בהיקף 560 מגוואט על בסיס טורבינות גז ■ החברה מעורבת ובמדינות דרום אמריקה האחרות, בתחנות כח המייצרות ביחד, כ–3,000 מגוואט

חברה לישראל חנכה תחנת הכוח השלישית שהקימה הקבוצה מאז שנת 2007. בטקס שנערך באתר תחנות הכוח של קלפה ליד בירת פרו לימה השתתפו נשיא פרו, מר אלן גרסיה ומנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד. התחנה היא בהספק של 196 מגה ואט ועלות ההקמה הגיעה ל-100 מיליון דולר. בשלב הבא בתכנית ההשקעה ייבנו תוספות קיטוריות לטורבינות בעלות של כ-400 מיליון דולר ואם השלמתן, במהלך 2012 תגיע יכולת ייצור החשמל בשלוש תחנות הכוח ל-850 מגה ואט.

חברת אינקיה הוקמה בשנת 2007, עת רכשה קבוצת החברה לישראל קבוצת חברות העוסקות בייצור חשמל מחברת גלובלק. אשכול החברות אוחד תחת חברת אינקיה בפרו. עלות הרכישה הסתכמה בכ - 540 מיליוני דולר.

בנוסף, החברה מעורבת ובמדינות דרום אמריקה האחרות, בתחנות כח המייצרות ביחד, כ - 3,000 מגוואט. בפרו מעורבת חברת אינקיה בייצור של כ - 40% מכלל ייצור החשמל במדינה. אתר תחנות הכוח החדש שבו נחנכה התחנה, הוא אתר ייצור החשמל הגדול ביותר בפרו, כאתר ייצור בודד.

בדבריו בטקס ציין גלעד בטקס את מעורבות הצוות הניהולי וההנדסי של אינקיה בהקמת תחנת הכח של OPC בישראל. לאור העובדה שיש לזרוע החשמל של הקבוצה, IC POWER, גיבוי הנדסי מצד אינקיה, היא, למעשה, הגוף הפרטי היחידי בישראל שיש לו ניסיון בהקמה ותפעול של תחנות כוח המבוססות על טורבינות גז וכן יש לו הידע והמומחיות במכירת חשמל המיוצר על ידי גוף פרטי לצרכני קצה בשוק.

במקביל, זרוע החשמל של קבוצת החברה לישראל, IC POWER, מתכננת להתרחב בתחום ייצור החשמל גם בישראל. בימים אלה החלה חברת OPC בהקמת תחנת כוח, במישור רותם, בהיקף של 440 מגוואט. הקבוצה דיווחה בסוף חודש יוני השנה, שחתמה על הסכם הקמה של תחנת הכוח, עם חברת דייהו מקוריאה, המבוססת על ציוד של מיצובישי. ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח מתוכננת לתחילת שנת 2013. הקמת תחנת הכוח תבוצע בעזרת הצוות הניהולי וההנדסי של חברת אינקיה מפרו.