הכסף הגדול מגיע: קרן סילבר לייק נכנסת רשמית לישראל

מינתה את יהודה דורון בתור יועץ בכיר לחברות בגודל בינוני, שיהיה אחראי גם על ישראל

כסף גדול אף פעם לא היה בקרנות הפרייבט אקוויטי שפעילות בישראל. ובכל-זאת, מגבלות הגודל האובייקטיביות של חברות ישראליות והסטארט-אפים בראשן, לא מנעו מהקרנות הגדולות בעולם לנהור לכאן. היום הודיעה חברת השקעות חדשה על הצטרפות רשמית למרחב הפעילות הישראלי.

מדובר בקרן Silver Lake, שמינתה גם את יהודה דורון, ליועץ בכיר בזרוע ההשקעות שלה, שמיועדת לחברות בגודל בינוני - Silver Lake Sumeru. דורון יהיה גם אחראי על הפעילות שלה בישראל.

סילבר לייק נחשבת לחברת ההשקעות הגדולה בעולם בתחום הטכנולוגיה. ב-1999 הקימו אותה ג'ים דיווידסון, גלן הטצ'קינס, רוג'ר מק'נמי ודיוויד רוקס והיא מנהלת כ-14 מיליארד דולר במסגרת שלוש קרנות. לחברה יש משרדים בארה"ב, לונדון, הונג-קונג וטוקיו, וכעת, בעקבות המינוי, גם בישראל.

ההתמקדות של Silver Lake Sumeru היא בתחום הטכנולוגי, אבל היא אינה פונה לחברות סטארט-אפ בתחילת הדרך, אלא לחברות בסדר גודל בינוני, עם תחזיות צמיחה אטרקטיביות.

דורון היה מעורב בין השאר במכירת Appilog למרקורי ב-2004 תמורת 49 מיליון דולר. הוא כיהן בתפקידים בכירים בחברות Cheyenne Software, TI וב-CA. במסגרת התפקיד אמור דורון לדאוג ל-"Deal Flow" של החברות הישראליות והוא יישב במשרד בתל אביב. את הקרן מנהל אג'יי שאה.

סילבר לייק הייתה במשך השנים מעורבת בכמה מחברות ההיי-טק המרשימות ביותר, אם כמשקיעה או כבעלת שליטה. בין היתר היא השקיעה בחברות Skype, ביזנס אובג'קט, אוויה, Avago, NXP, סיגייט, ולאחרונה אף נכנסה להשקעה בגלגול החדש של יצרנית שבבי הזיכרונות ספנשיין, שרכשה את סייפן בסוף 2009.

הקרן האחרונה אותה גייסה Silver Lake Sumeru, הייתה לפני שנתיים בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, מתוך סך של 10.5 מיליארד דולר שמיועדים להשקעה בכל הקרן.