יו"ר חדש ללאומי: ברודט נבחר ל-3 שנים; שפירא: נעבוד ביחד

גלובס tv זכה ברוב בסיבוב ההצבעה הראשון ■ שפירא, שהפסיד לברודט: "אעבוד בשיתוף פעולה עם היו"ר שנבחר. הידע שלי והניסיון שצברתי יבואו לידי ביטוי בעבודת הדירקטוריון לטובת הבנק"

סאגה בת חצי שנה הסתיימה הבוקר לאחר שדוד ברודט נבחר לתפקיד יו"ר בנק לאומי . ברודט לשעבר מנכ"ל האוצר ויו"ר בנק מזרחי נבחר בקלות בסיבוב הראשון לאחר שזכה בשבעה קולות של דירקטורים מתוך 12 דירקטורים שהשתתפו בהצבעה. על התפקיד התמודדו מולו אהוד שפירא שקיבל 3 קולות ומשה דברת שזכה לשני קולות בלבד. ההצבעה היתה חשאית.

כניסתו הפורמלית לתפקיד של ברודט לתפקיד תהיה לאחר שיו"ר ועדת המניות של בנק לאומי מרגלית נוף תציג את המועמד לבדיקת נאותות של הפיקוח על הבנקים, הליך המכונה PROPER &FIT וצפוי להסתיים תוך כמה ימים. במקביל על נוף להתייעץ במינוי עם שר האוצר יובל שטייניץ והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו. מאחר וברודט מקובל על האוצר ובנק ישראל, לא צפויה בעיה באישורו.

בחירתו של ברודט סיימה חמישה שבועות בהם הפעילו המועמדים לובי, נפגשו עם הדירקטורים וניהלו קמפיין לכל דבר ועניין. מנכ"ל לאומי גליה מאור לה השפעה רבה מאוד על הדירקטורים, לא היתה מעורבת בבחירה והקפידה ככל הידוע לשמור על ניטרליות. מאור מכירה את שפירא היטב מאחר והיה המשנה שלה וממלא מקומה במשך 11 שנים אך אין אינדיקציות לכך שפעלה כנגדו או לטובת מועמד אחר.

הקדנציה של ברודט היא לשלוש שנים אך על רקע מכירת מניות המדינה בבנק יתכן מצב בו ברודט יסיים את תפקידו קודם לכן. אם יכנסו בעל שליטה חדש במקום המדינה, יתכן שהא ירצה למנות לתפקיד היו"ר אדם שהוא יבחר ומקובל עליו. מכירת מניות המדינה בלאומי (10.46%) צפויה, על פי הצהרות האוצר, להתבצע עד סוף השנה.

יו"ר בנק דיסקונט, יוסי בכר אמר ל"גלובס" בתגובה: "הבחירה ראויה, בהצלחה לדוד". שפירא שהתפטר לצורך ההתמודדות מתפקיד יו"ר הפניקס ונותר כעת דירקטור בלבד, אמר ל"גלובס": "אעבוד בשיתוף פעולה עם היו"ר שנבחר. הידע שלי והניסיון שצברתי יבואו לידי ביטוי בעבודת הדירקטוריון לטובת הבנק".