פסגות על קבוצת דלק: מלבד "לוויתן" קשה לראות אפסייד

האנליסט נעם פינקו ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות: מניות חברות הגז (אבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה) נסחרות כיום במחירים הוגנים

האנליסט נעם פינקו ממחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות פרסם היום (ה') עדכון להמלצתו על קבוצת דלק של יצחק תשובה. כיום, אומר פינקו, 43% מה-NAV (שווי נכסי נקי) של קבוצת דלק נובע מאחזקתה בחברות הגז ובמניית חברת נובל ואין ספק שתגליות הגז מהוות את עיקר תשומת הלב בקבוצה כולה.

בנוסף, ממשיכה קבוצת דלק לחזק את אחזקתה במניות אלה ורכשה בשבועות האחרונים מניות נוספות באבנר ודלק קידוחים בהיקף של כ-130 מיליון שקל (מתוכם 54 מיליון שקל באמצעות קבוצת דלק והשאר באמצעות דלק אנרגיה). במקביל מכרה דלק מניות של דלק אנרגיה בהיקף של 33 מיליון שקל על מנת להשאירה במדד ת"א 100. בנוסף, החברה הגדילה את מסגרת השקעתה בנובל בעוד 140 מיליון דולר.

לדעת פינקו מניות חברות הגז (אבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה) נסחרות כיום במחירים הוגנים המייצגים את הפוטנציאל המשמעותי הטמון בפיתוח שדות הגז תמר ודלית, המשך הגידול בביקושים לגז טבעי במשק ובאיתור תגלית מסחרית מהותית בפרוספקט לוויתן. מנגד, אין לשכוח גם את אי הוודאות הכרוכה במועד תחילת ההפקה, תעריפים, אופן הפיתוח והעלויות הסופיות של תמר, גובה התמלוגים וכן את הסיכון הכרוך באכזבה בלווייתן, גורמים אשר התפתחות שלילית בהם תוביל לפגיעה בשווי המאגרים וכפועל יוצא בשווי השותפויות.

מלבד פעילות הגז ממשיכה דלק קבוצה להתרחב. דלק אירופה צפויה לרכוש 416 תחנות דלק תחת מיתוג של BP בצרפת תמורת 180 מיליון אירו, דלק US ממשיכה לחפש בית זיקוק נוסף לרכישה ו-IDE זכתה בחוזה משמעותי בסין.

קבוצת דלק נסחרת היום בפרמיה סחירה של 3% ובדיסקאונט כלכלי של 2% בלבד הנובע מאחזקתה בדלק רכב שלהערכתנו מתומחרת בחסר. קידוח לווייתן, בו שותפות החברות בנות של דלק, הוא גורם שתוצאותיו יכולות להשפיע מהותית על השווי הכלכלי של הקבוצה.

להערכת פינקו הצלחה בקידוח צפויה להעלות את השווי הכלכלי של הקבוצה בכ-14% וכישלון בקידוח יוריד את השווי הכלכלי בכ-11%. "מלבד קידוח לווייתן איננו רואים אפסייד משמעותי בטווח הקצר במניית קבוצת דלק. בתחילת השנה דובר על הנפקת IDE בבורסה בחו"ל, אשר התרחשותה במחירים שדווחו בתקשורת (כ-750 מיליון עד מיליארד דולר) הייתה מובילה לאפסייד אך להערכתנו במצב שוקי ההון בעולם הסבירות ליציאת ההנפקה לפועל בשווי המדובר נמוכה. לאור האמור לעיל אנו ממליצים על קבוצת דלק בהמלצת תשואת שוק, במחיר יעד של 884 שקל".