גלובס TV ליווה את משקיעי גבעות: "המניה תעלה בלי סוף"

גלובס tv משקיעי גבעות פוקדים את אתר "מגד 5" מסביב לשעון ומעדכנים בזמן אמת ■ אורן קפלן ממיטב: "האנשים האלה סובלים מאופטימיות יתר, מהמרים על כל הקופה, על מניה אחת - זה מאוד לא מומלץ"

"עטלף שחור", "עבד השם", "אברשק'ה". אלה הם רק חלק מהכינויים אותם בחרו משקיעי גבעות הפעילים בפורום גבעות ב"גלובס", המשקיעים הנאמנים שפוקדים במשמרות את אתר קידוח הנפט "מגד 5" ומעבירים עדכונים לחבריהם בזמן אמת.

לפורום גבעות ב"גלובס" - לחצו כאן

"אם יש פה נפט המניה יכולה לעלות לא רק ב-500%, היא יכולה לעלות בלי סוף", אמר "אברשק'ה" לגלובס TV, לפני הודעה השותפות אתמול על כך שהבאר ב"מגד 5" מסחרית, הודעה מעורפלת שחסרים בה פרטים מהותיים כגון גודל המאגר. "האתר מלווה בברכת הרבי מליובאוויטש", אומר משקיע אחר.

אורן קפלן מבית ההשקעות מיטב, משרטט קווים לדמותם של משקיעים גבעות ואומר: "אלה אנשים שסובלים מאופטימיות יתר. הם שומעים על שכן או חבר שקנה את המניה ולא מוכנים להישאר מחוץ לחגיגה. מה שמאפיין אותם זה היעדר פיזור בתיק ההשקעות. הם מהמרים על כל הקופה".

גבעות עצמה הוסיפה לערכה כמעט חצי מיליארד שקל מאז החלה לבצע את מבחני ההפקה באתר ואת המסחר אתמול סיימה השותפות לפי שווי של 793 מיליון שקל. אתמול דיווחה גבעות כי אתר הקידוח באתר מסחרי וכי בין ה-4 ביולי ל-20 ביולי ובמשך 189 שעות זרמו לפי הבאר 3,015 חביות, אשר הכיל בתוכו גז נילווה. הכמות המוערכת של הגז, בתירגום לחביות נפט, מוערכת ב-90 חביות נפט ליום. חישוב זריז מראה כי מדובר על כ-382 חביות נפט ליום וביחד עם חביות הגז מדובר על סך של כ-472 חביות נפט וגז ביום.

נציין כי גבעות עצמה לא ציינה בהודעתה מהו גודלו של מאגר הנפט באתר, נתון לו ציפו המשקיעים בעקבות מבחני ההפקה. החברה ממתינה לדו"ח הנדסי מחו"ל שיראה כמה חביות יש במאגר, כאשר הדו"ח הראשוני יגיע ב-15 באוגוסט והדו"ח הסופי בעניין יגיע ב-15 בספטמבר.