מניית טבע נופלת והזרים ממליצים לקנות: מריל לינץ' - "הדאגות מוגזמות"; JP מורגן: "הכל מגולם במניה"

JP מורגן: "מדובר בצעד צפוי כבר זמן רב שהשווקים מייחסים לו ערך גבוה מערכו האמיתי" ■ "לא צפויה תחרות גנרית לקופקסון עד 2015" ■ מריל לינץ': "ממליצים לקנות"■ האנליסטים הזרים מציבים לטבע מחיר יעד של עד 69 דולר למניה - כ-40% מעל מחיר השוק ■ הפועלים: "לא למכור"

שעה שמשקיעי טבע מעמידים את מניותיה למכירת חיסול בת"א בעקבות המפלה הקשה שנחלה בסוף השבוע בוול סטריט - בבנקי ההשקעות הגדולים בעולם מסרבים להתרגש ודווקא מאותתים למשקיעים כי מדובר בהזדמנות קנייה מצוינת למניותיה של ענקית התרופות הישראלית.

בנק ההשקעות מריל לינץ' פירסם בסוף השבוע סקירה מיוחדת על החברה תחת הכותרת "הדאגות סביב הקופקסון נראות כמוגזמות", בו מבשרים הכלכלנים בשורה התחתונה כי הם מותירים את המלצת הקנייה למניית החברה על אף החלטת ה-FDA מסוף השבוע, אך משנים את מחיר היעד למניה מ-75 דולר ל-68 דולר. כיום נסחרת מניית טבע בניו יורק בשער של כ-49 דולר, כך שלמעשה צופים במריל לינץ' תשואה מרשימה של כ-38% למניית החברה.

"אנו מופתעים מעוצמת האפקט של הצעד הזה, שכן מדובר באירוע לו ציפו בחברה זמן רב ומבקשים להדגיש שהמודל עליו בוססה המלצתנו על טבע כבר כולל את ההנחה כי תקום תחרות גנרית לתרופה בשנת 2014". עוד מדגישים במריל לינץ' כי ההיערכות בהנהלת החברה והיצירתיות בה עשויים לעמעצם ולצמצם במידה מסוימת את האפקט של התחרות הגנרית.

"שעה שאיננו אומרים שהסיכון לקופקסון אינו חשוב במערך השיקולים, אנחנו מבקשים להציע כי אנחנו מאמינים שהדאגות מוגזמות", מסכמים כלכלני מריל לינץ'.

JP מורגן: "טבע תעמוד לפחות ביעד ההכנסות שהציבה לעצמה"

להערכה זו מצטרפים גם בבנק ההשקעות JP מורגן שם כן מגדירים את האישור שהעניק בסוף השבוע ה-FDA ללובנקוס "צפוי ביותר" וטוענים כי "השאלה לא הייתה האם יינתן אישור - אלא מה יהיה העיתוי".

עוד מציינים גם כי "אין צפי לתחרות גנרית לקופקסון עד לשנת 2015" וכן כי "היעד של טבע בטווח הארוך לשורה עליונה של 31 מיליון דולר ב-2015 מבוסס על מכירות של 2 מיליון דולר בלבד לקופקסון בנקודת זמן זו - כך שגם תחת תרחיש של תחרות גנרית בארה"ב, תרחיש ששעדיין נראה לא סביר בעיננו, אנו מאמינים כי טבע תצליח לעמוד לפחות ביעד ההכנסות הזה שהציבה לעצמה".

ב-JP מורגן מדגישים כי "על אף שיש צורך לחכות להתפזרות האבק - אנחנו מאמינים כי הסיטואציה מגולמת במחיר המניה ומותירים את הדירוג בה".

שני בנקי ההשקעות מצטרפים בסקירותיהם הבוקר לכלכלני UBS שטענו כבר ביום שישי כי מכירת החיסול במניה בניו יורק בסוף השבוע היא בגדר "פאניקה מוגזמת". בדומה למריל לינץ' גם ב-UBS מותירים את המלצת הקנייה למניה ואף קובעים מחיר יעד גבוה יותר מעמיתיהם - 69 דולר למניה, כמעט 40% יותר ממחירה בשוק כיום.

כזכור, נפלה מניית טבע ב-8.5% במהלך המסחר בניו יורק ביום ו' האחרון בעקבות שקיבלו החברות סאנדוז ומומנטה לשיווק גירסה גנרית לתרופה לדילול דם של סאנופי אבנטיס, LOVENOX - אישור שעורר את חשש המשקיעים למתן אישור מטעם ה-FDA לגרסה גנרית לתרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, תרופת הדגל של טבע.

פועלים: "תחילת הסוף של הקופקסון - אך ממליצים להחזיק במניה"

בבנקים הישראלים לא מיהרו להגיב לתנודות החדות במניית טבע, אך בסקירה קצרה שפירסם הבוקר דוד לוינסון מחטיבת המחקר בבנק הפועלים נכתב: "אין ספק כי אנו נמצאים בתחילת הסוף של הקופקסון!!! (סימני הקריאה במקור - ע.ר.) - שלהי עידן הקופקסון, גם אם מכירותיו ימשיכו לצמוח בשנה-שנתיים הקרובות, יאופיינו בתנודתיות גבוהה במניה. זאת, מאחר והקופקסון מהווה 20% ממכירות החברה ולהערכתנו כרבע משוויה של החברה".

עם זאת בפועלים מדגישים: "למרות החששות אנו ממליצים למחזיקים במניה להימנע מלמכור אותה בגל ירידות חד ולפעול בשיקול דעת. כמו כן, אנו סבורים כי הירידות החדות מהוות הזדמנות השקעה ארוכת טווח". לפיכך, המניה מומלצת ע"י הבנק ב"תשואת יתר".

בהראל פיננסים גם כן פירסמו היום סקירה אופטימית באשר למניה, אך שם בחרו להוריד ב-2 דולר את מחיר היעד למניה ולקבוע אותו על 64 דולר.