גל פרסומות בארה"ב: הכריזו על פשיטת רגל ותצילו את הבית

"זה הכלי הטוב ביותר לאנשים שמפגרים בתשלומים אבל כאלה שיש להם הכנסה שוטפת. אלה ששילמו בעבר ויש סיכוי סביר שהם יחזרו לשלם בעתיד"

שוק הנדל"ן בארה"ב נמצא במצב קשה בארבע השנים האחרונות ומיליוני אזרחים אמריקנים איבדו את בתיהם בשנתיים האחרונות, או עומדים לאבד אותם במהלך השנה הקרובה.

כעת, כך נראה, יש אולי תקווה לבעלי הבתים שאינם מסוגלים לשלם יותר את חשבונות המשכנתא. גל של פרסומות ברחבי ארה"ב מציע לבעלי הבתים להכריז על פשיטת רגל אישית וכך, אולי, למנוע את לקיחת הבית בכוח על ידי הבנק ומכירתו מכינוס נכסים.

הכרזה על פשיטת רגל יכולה להביא לבלימה או האטה בתהליכי כינוס הנכסים, לסיים את ההטרדות מהנושים השונים ולתת לאזרח שמכריז עליה זמן לגייס כספים, למצוא עבודה או להגיע להסדר חובות כלשהו. ובמקרים מסויימים גם להציל את הבית בו הם ומשפחתם גרים.

"זה הכלי הטוב ביותר לאנשים שמפגרים בתשלומים אבל כאלה שיש להם הכנסה שוטפת. אלה ששילמו בעבר ויש סיכוי סביר שהם יחזרו לשלם בעתיד", אמר לרשת CNN עורך הדין הניו-יורקי פיטר אורוויל.

הדבר הראשון שמצליחה להשיג הכרזה על פשיטת רגל זו עצירה של הליך כינוס הנכסים. במצב כזה, הנושים פשוט לא יכולים להכניס את הבית לכינוס, ואז יש לחייב תקופה ארוכה למדי, בדרך כלל 3-5 שנים, לארגן את ענייניו. לאחר מכן יכולים בעלי הבתים לצאת מההליך שהבית עדיין בחזקתם.