מנכ"ל גזית גלוב ישראל: "אין בעיה לאסוף חצי מיליון שקל לדירה"

רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב ישראל ■ נתן חץ: "לא מבין את המשוגע שקונה דירה ב'מגדל הצעירים'" ■ הצצה ראשונה למוסף הנדל"ן של "גלובס"

"מחוץ לתל אביב בהחלט אפשר לקנות דירה. הרבה מהמעסיקים מוכנים לתת לעובדים שלהם הלוואות. למשל, גופים כמו הצבא, המדינה ועובדי עיריות נותנים 50-70 אלף שקל כנגד התחייבות ל-5 שנים או כנגד הפנסיה. אין בעיה לאסוף חצי מיליון שקל כהון התחלתי שמספיק לקנות דירת 5 חדרים בפתח תקוה למשל".

כך אומר רונן אשכנזי, מנכ"ל חברת גזית גלוב ישראל, בפורום הנדל"ן של גלובס וארנסט אנד יאנג, שיפורסם הערב במלואו במוסף הנדל"ן של "גלובס". הפאנל עסק בתחום שבו פועלים המשתתפים בו - נדל"ן מניב - ולמרות שהם לא פוזלים לשוק המגורים, אי אפשר שלא לשאול אותם לגבי העליות החדות במחירי הדירות בישראל.

אשכנזי הוסיף: "יש מדינת ישראל ויש מדינת תל אביב. בתל אביב מחירי הנדל"ן נקבעים על ידי 2,000-3,000 איש שהם הקונים הפוטנציאליים בכל המגדלים ובכל הפרויקטים ובכל מגורי היוקרה. כל עוד תיתן להם ריבית אפסית על החוב, ותיתן להם מקלט מס פעם בארבע שנים למכור את הנכס באפס מס, הוא ימשיך לשים חלק במגורים. כשאותם 2,000 ו-3,000 אנשים יחליטו שמגורי יוקרה בתל אביב הם לא השקעה ריאלית נכונה, הכל ייפול במכה אחת".

עם זאת, בתגובה לכותרת קודמת לכתבה זו, הבהיר אשכנזי לאתר "גלובס" כי בכנס ארנסט אנד יאנג בו השתתף אמר כי "הזמינות להון עצמי לשכבות הביניים לרכישת דירה בפריפרייה גבוהה היום מאשר הייתה בעבר וזאת עקב מדיניות ריבית נמוכה ואפשרות לקבל הלוואות ממעסיקים כנגד קופ"ג וקרנות הפנסיה, אשר יכולות להצטרף להון העצמי הנחסך" - ולא כפי שנכתב בכותרת באתר.

עוד במוסף הנדל"ן השבוע:

■ הזוגות הצעירים כבר לא חלק משוק הדירות החדשות

■ היזמים משקיפים על הלקוחות מהפנטהאוז

■ סערה בנחל הקישון במאבק בין הירוקים לנמלי ישראל

■ ועדות הקבלה ביישובים הפסיקו להיות מסננת יעילה