פלאפון ואורנג' מובילות השבוע את טבלת המותגים המושקעים

קטגוריית הסלולר מתעוררת: פלאפון השקיעה בשבוע החולף כ-1.7 מיליון שקל בקמפיין "מדברים חופשי", ואילו אורנג' השקיעה כ-1.5 מיליון שקל בקמפיין לתוכנית "אורנג' FREE"

לאחר שבחציון הראשון של 2010 קיצצו חברות הסלולר כ-30% מהוצאות הפרסום שלהם, מורגשת השבוע תנועה פרסומית ערה בקטגוריה. פלאפון ואורנג' מובילות השבוע את טבלת המותגים המושקעים, כאשר המוטו המשותף הוא "חופשי" בגירסת פלאפון או "FREE" בגירסת אורנג'. הדימיון הוא כמובן צירוף מקרים או שלא.

פלאפון מפרסמת את "מדברים חופשי" באמצעות באומן-בר-ריבנאי. הפרסומות הן מסדרת הפנטזיה, כאשר המתכון הוא דקות שיחה רבות, חבילת גלישה ומכשיר מתקדם ב-179 שקל.

אורנג', לעומתה, מציעה באמצעות ראובני-פרידן ואידיאולוג'יק את תוכנית אורנג' FREE, שבבסיסה עומד הרעיון לדבר עם 3 מיליון לקוחות החברה באופן חופשי וללא התחייבות.

אלקטרה, המפרסמת המובילה בחודש האחרון את הפרסום בקטגוריית המזגנים, ממוקמת השבוע בטבלה במקום השלישי. החברה מנסה להתבדל ולתקוף את המתחרות באמצעות אדלר-חומסקי מזווית צבעונית במיוחד, תחת הסלוגן: "97% מהמזגנים בישראל הם לבנים. זה עומד להשתנות".

סופר-פארם, אחת המפרסמות הגדולות של החציון, ממוקמת במקום הרביעי עם SUMMER SALE, מבצעי 1+1 על אלפי מותגים באמצעות באומן-בר-ריבנאי. החברה מנהלת במקביל גם פעילות ענפה בפרסום בגוגל ADWORDS, תוך כדי ניסיון לצרף כמה שיותר מעריצים לדף המבצעים שלה בפייסבוק, קידום SUMMER DANCE בכיכובו של עידו תדמור באמצעות קניית ביטויי חיפוש רבים מתחום הריקוד, וכמובן השלמת קמפיין האופליין 1+1 באמצעות שימוש בביטוי חיפוש הקשורים לבשמים, דיוטי פרי ושמות המתחרים.

רשת המשביר לצרכן סוגרת את החמישייה וגם את הסניפים, למוזמנים ולחברי מועדון, עם "מסיבת יומולדת למוזמנים בלבד" באמצעות מקאן-אריקסון, שלקח על עצמו השבוע לטפל גם ביומולדת של חברת yes. שיהיה במזל.

המותגים המושקעים

1. פלאפון - 1,711,463 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

2. אורנג' - 1,541,262 שקל - באמצעות ראובני-פרידן

3. מזגני אלקטרה - 1,091,081 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

4. סופר-פארם - 1,027,202 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

5. המשביר לצרכן - 933,536 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 16/7/10-22/7/10.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.