מאות נוסעי אל על וארקיע קורקעו במטוסים עקב שביתה ביוון

ביהמ"ש ביוון הורה לעובדים לחזור לעבודה באופן מיידי כדי למנוע פגיעה נוספת בתיירות הנופש ■ נוסעי ארקיע ישבו יותר משלוש שעות במטוס על מסלול ההמראה בנתב"ג ■ נוסעי טיסת אל על, שהיתה אמורה להמריא מאתונה בשעה 10:00, עדיין ממתינים בשדה

הישראלים שבחרו להעביר את חופשת הקיץ שלהם ביוון בוודאי לא ציפו לבונוס הזה: שביתה בנמלי תעופה ביוון קרקעה היום (א') ישראלים רבים בבואם להמריא מיוון בחזרה לישראל וכן בדרכם ליעדי הנופש באזור.

כ-100 נוסעי אל על שהיו אמורים לצאת מאתונה לתל אביב בשעה 10:00 ממתינים כבר למעלה מ-5 שעות בשדה התעופה בעיר לקבלת אישור לטיסה. הטיסה, שהיתה אמורה להגיע לישראל בשעה 12:30 מיועדת כרגע להגיע ארצה רק בשעה 19:00

במקביל, מאות הנוסעים בטיסת ארקיע לרודוס עוכבו כשעתיים בתוך מטוס החברה בנתב"ג, לאחר שלא ניתן האישור הנדרש לאפשר להם לצאת לדרכם לעבר היעד.

לדברי מקורות ברשות שדות התעופה, הסיבה לעיכובים נעוצה בעיצומים שהכריזו באופן פתאומי פקחי הטיסה בחלק משדות התעופה ביוון, במסגרתם הם לא מאשרים המראות ונחתיתות של חלק מהטיסות. בנוסף, במסגרת העיצומים הורידו הפקחים את הקיבולת של חלק מנמלי התעופה.

שביתת עובדי נמלי האוויר במדינה הסתיימה בסביבות השעה 14:30 לאחר התערבות בית המשפט ביוון, אשר הורה לעובדים להפסיק את השביתה. בשעה זו שבים בעלי התפקידים לעבודתם בהדרגה תוך שהם מנסים להתמודד עם העומס הרב שיצרה השביתה מהבוקר והטיסות הרבות שעדיין מחכות להמריא ולנחות בשדה.

השביתה החלה היום בבוקר על ידי ועד עובדי נמלי התעופה. העובדים מחו על הקיצוץ בפנסיה שלהם במסגרת תוכנית הצנע של ממשלת יוון, שנועדה להפחית את הגירעון הענק של המדינה. "תהיה זו מכת מוות לתעשיית התיירות במדינה", נכתב בהצהרה ששחרר איגוד סוכני התיירות ביוון. "אם השביתה הייתה נמשכת זה היה גורם לגל של ביטולי טיסות ליוון וממנה".

פקחי הטיסה ביוון, מתברר, אינם לבד: לקראת סוף השבוע שעבר פתחו גם פקחי הטיסה בצרפת ובספרד בעיצומים.

בצרפת הביאה השביתה ביום חמישי האחרון לביטול כמחצית מטיסות הפנים במדינה, בעוד שבספרד פעלו הפקחים בשיטת ה"שביתה האיטלקית" ואישרו רק לחלק מהטיסות להמריא ולנחות. בעקבות כך, ביום חמישי האחרון עוכבה טיסה של חברת התעופה וולינג איירליינס מברצלונה לתל אביב במשך שעות ארוכות.