S&P יזנק ב-63%? המשקיעים הקטנים בורחים ממניות - והמוסדיים קונים

בלומברג: הפעם האחרונה שהיו חילוקי דעות כה משמעותיים בין המוסדיים לפרטיים הייתה בחודש מארס 2009, רגע לפני שמדד ה-S&P 500 יצא לראלי של 63% ■ אנליסט: "יש כאן הזדמנות קנייה נדירה"

בעת שמשקיעים פרטיים וקטנים בארה"ב מביעים פסימיות גבוהה לגבי האפשרות ששוקי המניות ימשיכו בעליות בשנה הקרובה, מתברר שהגופים המוסדיים בוול סטריט ניצלו את התיקון בשווקים בחודשים מאי ויוני לצורך איסוף מניות.

המוסדיים האמריקנים הגדילו את החזקותיהם במניות ל-68% מכלל התיקים ביולי, שיא של 15 חודשים, לעומת 63% באפריל. כך לפי סקר של סיטיגרופ. היחס בין אופטימיים לפסימיים בסקר של האגודה למשקיעים פרטיים בארה"ב נפל ל-0.68, הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2009.

הפעם האחרונה שהיו חילוקי דעות כה משמעותיים בין המוסדיים לפרטיים הייתה בחודש מארס 2009, רגע לפני שמדד ה-S&P 500 יצא לראלי של 63%, לפי נתונים שאספה בלומברג.

"ככל הנראה יש כאן הזדמנות קנייה נוספת. הנתונים הם חדשות טובות מכיוון שהמשקיע הפרטי בדרך כלל טועה. גם היום רוב הסיכויים הם שהכלכלה תמשיך להתרחב בצורה בריאה, גם אם לא מדובר בצמיחה חזקה מאוד", אמר לבלומברג פריץ מאייר, אסטרטג שווקים ראשי בחברת Invesco מדנבר, המנהלת כ-558 מיליארד דולר.

עלייה ממוצעת של 8.8% ב-12 חודשים

מדד ה-S&P 500 טיפס בממוצע כ-8.8% ב-12 החודשים שחלפו לאחר שהפסימיות של המשקיע הפרטי בארה"ב הגיעה לרמות דומות ב-20 השנים האחרונות, על פי בלומברג.

אנליסטים מעריכים בממוצע שרווחי החברות יזנקו ב-34% השנה וב-17% נוספים ב-2011. אם זה יקרה, מדובר בצמיחה הדו שנתית המהירה ביותר ברווחים מאז 1995.

"אני שם את הכסף עם המוסדיים. המשקיעים הקטנים לא ממהרים להכנס חזרה לשוק עד שיש סימנים ברורים של מגמה עולה, ואז הרבה פעמים זה מאוחר מידי כי השוק עשה כבר מהלך מהיר וחזק למעלה", אומר ג'ון לינץ' מחטיבת קרנות הנאמנות של וולס פארגו, המנהלת כ-465 מיליארד דולר בסאן פרנסיסקו.

"חלק מהמשקיעים הפרטיים נבהלו וברחו מהשוק בעקבות מה שקרה ב-6 במאי, כשהמדדים נפלו ב-8%-9% בתוך כחצי שעה. הם לא מודעים לכך שמאז נעשו שינויים כדי שאירוע כזה לא יקרה שוב".

מדד ה-S&P 500 נסחר כיום במכפיל היסטורי של 14.9 אולם לפי מכפיל עתידי של 11.7 בלבד, לעומת ממוצע היסטורי של כ-16. אם לוקחים בחשבון שהתשואות על אג"ח ל-10 שנים נמצאות כיום סביב 3% הרי שמחירי המניות נמוכים באופן יחסי. ביל מילר, יו"ר ומנהל ההשקעות הראשי של לג מייסון, אמר במכתב ללקוחות בשבוע שעבר כי "יש כיום הזדמנות של פעם בחיים" לקנות מניות של חברות אמריקניות מובילות.