ועדת האיתור למנכ"ל דיסקונט יצאה לדרך: יוסי בכר יעמוד בראש

חברי הוועדה יהיו יוסי צ'חנובר, אילן בירן ועידית לוסקי ■ הערכות: המועמד המוביל - ראובן שפיגל ■ בכוונת בכר לסיים את עבודת הוועדה תוך כמה שבועות על מנת לצמצם ככל האפשר את האי ודאות בבנק

ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל בנק דיסקונט החלה את עבודתה הבוקר (ב'). הוועדה כוללת ארבעה דירקטורים, ובראשה יעמוד יו"ר הבנק, יוסי בכר. חבריה יהיו יוסי צ'חנובר, ואיתו שני דח"צים, נציגי הציבור בדירקטוריון: אילן בירן ועידית לוסקי.

בדיונים הקרובים תקבע הוועדה את המתווה בו תפעל לבחירת מנכ"ל ואת דרך ההתנהלות והמתודולוגיה, ורק לאחר מכן תתחיל לדון במועמדים. כך נודע ל"גלובס".

צ'חנובר, שהצטרף לדירקטוריון לפני שנה, הוא איש אמונו של אדגר ברונפמן האב ודירקטור דומיננטי מאוד שאף פעל בזמנו להחלפת היו"ר הקודם, שלמה זהר. האלוף (מיל') אילן בירן, לשעבר מנכ"ל בזק, הוא כיום יו"ר רפא"ל. לוסקי היתה בכירה בבנק אגוד ומנכ"לית משכן מקבוצת בנק הפועלים.

בכוונת בכר לסיים את עבודת הוועדה תוך כמה שבועות על מנת לצמצם ככל האפשר את האי ודאות בבנק, לאפשר למועמד הנבחר זמן להגיע ולקיים חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא, גיורא עופר, שמסיים את תפקידו בפברואר 2011.

בשלב הראשון הוועדה תדון במועמדים שיפנו אליה מיוזמתם. ייתכן כי בהמשך תפנה הוועדה למועמדים שייראו לה כמתאימים, בבקשה שיציגו את מועמדותם.

ההערכות הן כי המועמד המוביל הוא ראובן שפיגל, מנכ"ל בנק דיסקונט ניו יורק, שסומן כבר לפני שנתיים על ידי משפחת ברונפמן כיורש המיועד של עופר. שפיגל היה שנים רבות בבנק לאומי והצטרף לדיסקונט בשנת 2001 כראש מערך תכנון ומטה. לאחר מכן היה ראש החטיבה הבנקאית במשך חמש שנים. כמועמד מתוך הבנק, הצורך של שפיגל בחפיפה ובלמידת הבנק קטן מזה של מועמדים אחרים.

תמיכת משפחת ברונפמן והיותו מועמד פנימי הופכים את שפיגל למועמד מועדף. עם זאת תמיד קיימת האפשרות כי משפחת ברונפמן תעדיף ששפיגל יישאר בתפקידו בניו יורק. במקרה זה, בוועדת האיתור תהיה התמודדות פתוחה.

במערכת הבנקאית עולים שמות של מועמדים נוספים לתפקיד. למשל, בנקאים בהווה כמו חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק אגוד, ובנקאים לשעבר כמו יונה פוגל מנכ"ל פז, דוד ברוך מנכ"ל אקסלנס ובארי בן זאב, לשעבר בכיר בבנק הפועלים. מתוך הבנק, ייתכן שיתמודד גם ראש החטיבה העסקית, אהוד ארנון.

עופר הפתיע את המערכת הבנקאית כשהודיע לפני שבועיים כי אינו מעוניין להאריך את כהונתו כמנכ"ל וכי אחרי עשור בתפקיד בכוונתו לפרוש מהבנק. ההערכה המקובלת היתה כי לאחר הדחת זהר בנובמבר הקודם, יאריך עופר את החוזה שלו בשנתיים נוספות עד 2013.