סיום מעורב בוול סטריט; טבע סיימה יום תנודתי בירידה קלה

הדאו ג'ונס התחזק ב-0.12% אך הנאסד"ק ומדד S&P סיימו בטריטוריה השלילית ■ מדד אמון הצרכנים נפל מעבר לצפי המוקדם ■ מדד קייס שילר למחירי הבתים עלה ב-4.6% - מעבר לציפיות ■ טבע הוסיפה בפתיחת המסחר יותר מ-2% אך איבדה גובה בהמשך במחזור גדול יחסית

לאחר 5 ימים רצופים של עליות שערים בולטות, נחתם היום המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת בתום יום תנודתי שנפתח בעליות שערים במדדים המובילים. על הסנטימנט בפתח המסחר השפיעו לטובה דו"חותיהם של בנקים אירופים. משק הדיור היה גם היום תחת אור הזקורים על רקע מדד קייס שילר שפורסם טרם פתיחת המסחר ונתן אינדיקציה נוספת להתאוששות בשוק הדיור האמריקני. מדד בטחון הצרכנים שפורסם לאחר הפתיחה והצביע על ירידה חדה מהמצופה במידת האמון של הציבור בכלכלה שלח את המדדים מטה, כאשר הדאו ג'ונס הצליח להתאושש מעט בהמשך.

UBS , הבנק הגדול בשווייץ, דיווח הבוקר על תוצאות חזקות ברבעון השני של השנה. בשורה התחתונה הציג UBS רווח נקי של 2.01 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון, לעומת הפסד של כ-1.4 מיליארד פר"ש ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים המסקרים את הבנק ציפו בממוצע לרווח נקי של כ-1.12 מיליארד פר"ש בלבד, כך שהתוצאות היו טובות בהרבה מההערכות האנליסטים.

גם דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, דיווח היום על תוצאותיו. הבנק הציג רווח נקי של 1.16 מיליארד אירו ברבעון, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 1.05 מיליארד אירו.

מבין 158 החברות הנסחרות במדד ה-S&P 500, למעלה מ-80% עקפו את צפי השוק. כך לפי סוכנות "בלומברג".

הערכות: אמון הצרכנים ירד בחודש יולי

מדד S&P קייס-שילר המייצג את השינויים במחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב רשם בחודש מאי זינוק מרשים של 4.6%. מדובר בעליה חדה משמעותית מזו שחזו האנליסטים בוול סטריט שציפו לעליה שבין 3.9% ל-4% וכן בעלייה גבוהה יותר מזו שנרשמה בחודש אפריל, אז עלו מחירי הנדל"ן בממוצע ב-3.8%.

מדד בטחון הצרכנים לחודש יולי נקבע ברמה של 50.4 נקודות זאת לעומת צפי מוקדם של כלכלנים כי המדד ייקבע בשיעור של 51.3 נקודות. מדובר ברמה הנמוכה ביותר של אמון צרכנים בארה"ב מאז חודש פברואר השנה. בחודש שעבר עמד המדד על 54.3 נקודות.

בארה"ב הסבירו כי הדאגה מהפעילות הכלכלית בבתי העסק בארה"ב וכן הדאגה מהתאוששות איטית מהצפוי בשוק העבודה הם הגורמים העיקריים לירידה החדה באמון הצרכנים, בכך שהם "מטילים צל כבד מעל ראשי הצרכנים שלא סביר שיתבהר עד אשר שיעור התעסוקה יעלה".

דופונט דיווחה כי צמחה בכל אחד מהתחומים בהם היא פועלת וכי רווחיה זינקו ל-1.26 דולר למניה לעומת צפי לעלייה ברווח ל-93 סנט למניה, ולעומת 46 סנט ברבעון השני של 2009. ההכנסות עלו ב-25% ל-8.6 מיליארד דולר.

ענקית הנפט BP דיווחה היום על ההפסד הרבעוני הגדול ביותר בתולדותיה, בשל העלויות הכבדות שנשאה עקב דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. ההפסד הנקי לרבעון השני הסתכם ב-17.2 מיליארד דולר. לאחר פרסום הדו"חות, כצפוי, המנכ"ל טוני הייוורד התפטר ורוברט דאדלי, שהיה אחראי על הפעולות השוטפות במפרץ מקסיקו בחודש האחרון, יחליף אותו החל מה-1 באוקטובר, כך מסרה החברה הבריטית.

כאמור, סקטור הבנקאות ריכז גם היום עניין. נציין את בנק אוף אמריקה .

רבעון שיא נוסף לטבע

טבע דיווחה הבוקר על מכירות רבעוניות של 3.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 12% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009. הרווח הנקי של טבע הסתכם ב-981 מיליון דולר או רווח של 1.08 סנט למניה, גבוה ב-4 סנט למניה מקונצנזוס התחזיות בשוק.

ביחס לתרופת הדגל לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון, מדווחת טבע על מכירות גלובאליות רבעוניות של 773 מיליון דולר, המשקפות עלייה של 13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. דירקטוריון החברה החליט אתמול, במועד אישור הדו"חות הרבעוניים, על חלוקת דיבידנד של 70 אגורות למניה בגין רווחי הרבעון השני. היום הקובע יהיה ה-4 באוגוסט ויום התשלום נקבע ל-19 באוגוסט. במסיבת העיתונאים שערכה החברה אמר המנכ"ל שלמה ינאי " כדאי להפנים - טבע זה לא רק קופקסון".

אנליסטים (3) צופים כי רווחיה של רדוור ברבעון החולף קפצו מ-4 סנט ל-20 סנט. מגל , קומפיוג'ן ואופטיבייס ידווחו גם הן.

טאואר ריכזה היום עניין, לאחר שדיווחה היום כי חברת סייפרס החלה בייצור סנסור חדש במפעל החברה. היקף שיתוף הפעולה בין החברות מסתכם היום במיליוני דולרים בודדים אולם בשוק מעריכים כי הרחבת שיווק הפעולה וכניסה למוצרים חדשים קיים פוטנציאל להיקף של עשרות מיליוני דולרים.

קומטאץ' הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת נכסיה, מוצריה, רישיונותיה ופעילותה של Command, חטיבת האנטי-וירוס של חברת Authentium האמריקנית. קומטאץ' צפויה לשלם עבור רכישה זו 4.6 מיליון דולר במזומן ותשלומים נוספים בכפוף להשגת אבני דרך מסוימות הקשורות בהכנסות עד ה-31 בדצמבר, 2011. כתלות באבני דרך אלו, היקף העסקה הכולל עשוי להסתכם בכ-8 מיליון דולר.

חברת רדוויז'ן הודיעה כי היא מתחילה בהצעת רכש עצמית של מניות, לרכישת 5% ממניות החברה (976,212 מניות) במחיר של 7.30 דולר למניה. מחיר זה גבוה בכ-10% ממחיר הסגירה של מניית רדוויז'ן בנאסד"ק אתמול.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]