"חייב להיות מרכיב מניות בכל תיק השקעות, למרות התנודתיות"

כך אמר אורי רבינוביץ', משנה למנכ"ל הראל פיא ומנהל ההשקעות הכללי של הראל פיננסים ■ מיכאל שראל: "פישר צריך להעלות את הריבית בקצב גבוה יותר. ישראל נמצאת במצב הרבה יותר טוב לעומת ארה"ב ואירופה"

לאחר החלטת הריבית המפתיעה אתמול קיימו היום בכירי הראל פיא שיחת ועידה עם יועצי בנקים.

מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של הראל, אמר בשיחה כי "בנק ישראל מוטרד מההתפתחויות האחרונות בתחום הנדל"ן. כנראה שהמודל של בנק ישראל השתנה והוא מדבר היום על אינפלציה של 3% בשנה הקרובה ולא 2%. בנוסף, שוק העבודה חוזר למצב נורמאלי ולכן הצורך בריבית מאוד נמוכה הולך וקטן.

"אני עדיין חושב שהנגיד פישר צריך להעלות את הריבית בקצב גבוה יותר מהערכות כרגע בשוק ההון. העלאת ריבית של 0.75% עד 1% בתוך שנה היא לא מספיקה לדעתי. זה בסופו של דבר יגרום לקצב אינפלציה גבוה יותר.

"ביולי צפויה עליית אינפלציה של 0.9% וב-12 החודשים הקרובים אנחנו מעריכים קצב של 3.7% שזה קצת יותר מהשוק, ומדובר באינפלציה גבוהה".

בנוגע לצמיחה בעולם אומר שראל כי "יש חוסר ודאות ובריחה מנכסים מסוכנים. אני מעריך שהצמיחה בשנים הקרובות במערב תהיה נמוכה. זה לא אומר מיתון בהכרח אלא צמיחה נמוכה ממה שהיינו רגילים. המשקים המתעוררים נראים במצב הרבה יותר טוב. ישראל נמצאת במצב הרבה יותר לעומת ארה"ב ואירופה, אני צופה צמיחה של כ-3.5% בממוצע לשנה בשנים הקרובות".

אורי רבינוביץ', משנה למנכ"ל הראל פיא ומנהל ההשקעות הכללי של הראל פיננסים, אמר בשיחה כי "גם במרווחים הנוכחיים אני מעדיף להיות בתל-בונד 40 על פני תל-בונד 20. בכל תיק השקעות חייב להיות היום מרכיב מנייתי, תלוי רק באיזה משקל. יש חשש למימושים באג"חים אבל הוא יהיה מוגבל, גם 10% תשואה בשוק המניות בשנה היא תשואה טובה בזמנים אלה".

בנוגע לדו"חות של הרבעון השני אמר רבינוביץ' כי "רואים גידול הרבה יותר מהיר ברווחים לעומת ההכנסות. אני חושב שהשוק קצת פסימי מכיוון שגידול ניכר ברווחים מאפשר להשקיע יותר וזה ישפר גם את ההכנסות. תהיה גם עלייה במדדי אמון הצרכן וזה ישפיע לטובה. אנחנו מרגישים בנוח גם עם חברות הטכנולוגיה וגם הבנקים. בסך הכל המכפילים הנוכחיים הם נוחים לרכישת מניות".