קומטאץ' מעלה הילוך

שנה וחצי חיפושים הסתיימו הבוקר במהלך שמאותת על צמיחה באמצעות רכישות

חברת קומטאץ' , בעלת המנייה הדואלית, הודיעה הבוקר (ג') כי חתמה על הסכם לרכישת נכסיה, מוצריה, רישיונותיה ופעילותה של חטיבת האנטי וירוס של חברת Authentium האמריקנית. Command מוכרת את הטכנולוגיה שלה לספקיות שירותים ויצרנים מהגדולים והמובילים בעולם ובין לקוחותיה גוגל ומיקרוסופט ו-Mc Afee.

בעקבות רכישה זו קומטאץ' תוכל להציע ללקוחותיה - ספקיות שירותי תקשורת ויצרני פתרונות תקשורת ואבטחה - סט פתרונות מקיף, הכולל הגנה מלאה על דואר אלקטרוני ואבטחת שימוש באינטרנט.

ההגדרה של קומטאץ' ל-One Stop Shop

ברוב המקרים רכישת חברה מאפשרת לרוכשת להציע ללקוחותיה סל מוצרים כולל, אך במקרה של קומטאץ' ההגדרה מעט שונה. דרך רכישת Command הופכת קומטאץ' לחברה שמציעה פלטפורמה ולא מוצר אחד ויחיד, ובמקרה הנידון - פלטפורמת אבטחה ולא מוצר המאבטח אפליקציה אחת ויחידה.

המנכ"ל, גדעון מנטל הכריז הבוקר: "עברנו לשחק במגרש של הגדולים". ואכן, כדי לשחק במגרש של הגדולים סביר מאוד להניח שרכישת Command תהיה לראשונה בסדרת רכישות בה תפצח החברה.

לא מתפשרת על איכות

קומטאץ' חיפשה במשך שנה וחצי משהו שתוכל לרכוש. שנה וחצי זה הרבה זמן, וזה אומר שקומטאץ' חיפשה רכישה שתהווה עבורה Killer, ולעובדה כי מדובר ברכישה ראשונה בתולדותיה יש לכך משמעות.

החברה אפשרה לעצמה להיות בררנית, וסביר להניח שחשבו שם על תגובת שוק ההון למהלך. קומטאץ' חיפשה משהו שיוכיח כי החברה יודעת מתי לרכוש, את מי לרכוש ותמורת כמה. עכשיו נותר רק לחכות ולראות האם הבררנות של החברה תתברר כקלף מנצח.

זו רק ההתחלה

פירוש המהלך הנוכחי של קומטאץ' הוא שהחברה יכולה לרכוש (לאחר שנים של תזרימי מזומנים שליליים הפכה ליצרנית מזומנים ובקופתה יש מספיק הון), ולא פחות חשוב - שיש מה לרכוש ואף במחירים סבירים. לכן, אל תופתעו אם קומטאץ' תהפוך את הרכישות לחלק אינטגרלי מהתנהלותה, ותרכוש חברה או שתיים מדי שנה.