ירון קוריס חשוד באי-סדרים בתקציב קבוצת הכדורגל הפועל ר"ג

(עדכון) - ביהמ"ש שחרר תחת מגבלות את קוריס, הבעלים היוצא של קבוצת הכדורגל הפועל ר"ג, החשוד כי החתים את שחקני הקבוצה על חוזים כפולים ולא דיווח לרשות המסים על הפרשים של מאות אלפי שקלים הנובעים מהם

בית המשפט השלום בתל-אביב שחרר היום (ד) תחת מגבלות את ירון קוריס, הבעלים היוצא של קבוצת הכדורגל הפועל רמת-גן, החשוד כי החתים את שחקני הקבוצה על חוזים כפולים ולא דיווח לרשות המסים על הפרשים של מאות אלפי שקלים הנובעים מהם.

הבוקר נעצר קוריס לחקירה על-ידי רשות המסים שביצעה חיפוש בביתו, במשרדי הבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל בישראל, במשרדי קבוצת הפועל רמת-גן ובמשרדי חברת החקירות ויצמן-יער.

רשות המסים מסרה כי מהחקירה עולה כי בחשבונות הקבוצה נמצאו עשרות מיליוני שקלים, סכומים העולים בהרבה על תקציב הקבוצה העומד על 13 מיליון שקל. התנהלות זו, טוענת הרשות, מראה כי הקבוצה לא מתנהלת כמוסד ללא כוונת רווח אלא כעסק חי לכל דבר ועניין.

בנוסף חושדים ברשות כי נחתמו חוזים כפולים עם השחקנים ששיחקו בקבוצה, כך שהחוזה הנמוך הופקד בבקרה התקציבית, ואילו החוזה הנוסף נותר בידי השחקנים. על-פי החשד, ההפרשים הנובעים מעריכת החוזים לא דווחו לבקרה התקציבית, והמס החל בגינם לא נגבה על-ידי הרשויות.

עוד נמצא כי בחשבונות הבנק של הקבוצה לא היתה הפרדה בין הכספים העסקיים השייכים לה לבין הכספים הפרטיים השייכים לקוריס. על-פי החשד, הדבר נעשה במתכוון, וכל תכליתו, טוענת הרשות, הינה שלא ליצור נתיב לביקורת שלטונות המס כמתחייב בחוק.

קוריס חשוד כאמור בעבירות של הגשת דו"חות כוזבים, ניהול ספרים כוזבים וסיוע לאחרים להעלים מס בסכום כולל הנאמד במיליוני שקלים בשנים 2006-2010.