בלומברג: יתרות השורט הכלל-עולמיות נפלו לשפל של שנתיים

אנליסט בלונדון: "המוכרים בשורט מורידים את הצ'יפים מהשולחן. יכול להיות שהדובים נכנסים בחזרה לשנת החורף שלהם" ■ בינתיים, מנהל קרן הגידור ברטון ביגס חוזר לקנות מניות: "שיניתי את דעתי"

מחזיקי פוזיציות השורט בעולם מצמצמים את פעילותם לאחרונה, לאחר שהשווקים ביצעו מתחילת החודש התאוששות מרשימה על רקע דו"חות כספיים חזקים של חברות מובילות.

לפני נתונים שנאספו בחברת המחקר מניו-יורק Data Explorers, היחס לונג-שורט זינק ל-9.5 לעומת 5.75 בספטמבר 2008 (החודש בו קרסה חברת ליהמן ברדרס) ולעומת יחס של פחות מ-8 באפריל השנה.

"המוכרים בשורט מורידים את הצ'יפים מהשולחן. יכול להיות שהדובים נכנסים בחזרה לשנת החורף שלהם", אמר לבלומברג וויל דאף גורדון (Will Duff Gordon), אנליסט בכיר של החברה בלונדון.

מתחילת החודש זינק מדד ה-S&P 500 ב-8.7% לאחר שיותר מ-83% מהחברות שדיווחו על תוצאות הרבעון השני היכו את תחזיות האנליסטים. קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה העולמית שלה מ-4.2% ל-4.6% ב-8 ביולי.

ברטון ביגס, הבעלים של קרן הגידור טרקסיס פרטנרס ואחר ממנהלי ההשקעות המוערכים בעולם, שינה בימים האחרונים את שעתו והחליט להגדיל בחזרה את נתח המניות בתיק ההשקעה וזאת לאחר שבתחילת החודש מכר כמחצית מהתיק בתוך יומיים בלבד. לטענתו, סימני ההתאוששות בכלכלה האמריקנית דירבנו אותו לוותר על הנזילות ולחזור בגדול להשקעה במניות.

"בהחלט שיניתי את דעתי באשר למידת הסיכון", אמר ביגס בראיון לבלומברג. "נתונים כלכליים ברחבי העולם בשבועיים האחרונים הפכו אותי לאופטימי יותר. הסיכויים של הכלכלה העולמית להיכנס להאטה צומצמו במידה ניכרת".