"ישראל היום": חשוף או חשוב?

במערכת "ידיעות אחרונות" מתעלמים מ-TGI, אבל יודעים עד כמה תוצאותיו דרמטיות

דממה השתררה הבוקר (ד') באתרי האינטרנט של "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", ואף של "הארץ", בכל הנוגע לנתוני TGI. מחר כבר יהיו מי שיאמרו שם כי הנתונים לא רלוונטיים ויקראו לשים סוף להשתתפות בסקר זה, שעדיין כה משפיע על עולם הפרסום המקומי.

הצדק במידה רבה עמם. סקר TGI הוא סקר חשיפה, והמשיבים לו מדווחים על "היכרות" עם המותג - ולא על החוויה שהוא מעניק להם.

"ישראל היום" אמנם "מוכר" בקרב העם, אך עד כמה הוא באמת "חשוב" לו? האם הציבור מעריך אותו? האם הוא באמת מותיר חותם או לפחות מותיר מחשבה אחת בראש קוראיו אחרי שהם יוצאים מהרכבת? ספק רב.

סקר TGI הופך את מלחמת העיתונות הישראלית למלחמת מותגים, ומרוקן ממנה את המאבק האמיתי - המאבק על עיתונות חופשית, חשובה, אובייקטיבית וחפה מהשפעות זרות.

אין לטעות - הסקר הזה הוא מכה ל"ידיעות אחרונות", שייתכן כי עדיין ניתן לכנותו "העיתון של המדינה". חרף ההתעלמות הפומבית מה-TGI, בשטח השקיע "ידיעות" כסף רב במאמצי שיווק וחלוקה בחינם של העיתון הכה יקר ברשתות השיווק, בבתי מגורים ואף בבתי-חולים. זאת מתוך הבנה כי אין כוח גדול יותר מ"כוח החינם", שהוא יתרונו העצום של "ישראל היום".

היום התעוררו ב"ידיעות" למציאות חדשה, שמבהירה את מה שהיה עד כה רק כתובת על הקיר: ככל שקברניטי המדיה ימשיכו להיאחז בנכסיהם המודפסים - כך השחיקה במותגיהם תלך ותגדל.

"ישראל היום" הוא היום בעיקר נייר המחולק בחינם. בעידן המעבר, שבו הדפוס חולף מן העולם, על המותגים הוותיקים יותר לדעת לנצל זאת.