טק קראנץ': פייסבוק רוצה להיכנס לשירותים מבוססי מיקום

הרשת החברתית מנהלת מו"מ מתקדם עם אתר Hot Potato, שהשירות שלו מאפשר למשתמשים לעדכן את החברים שלהם במה שהם עושים בכל רגע נתון

זה היה רק עניין של זמן. ככל שטרנד השירותים החברתיים מבוססי המיקום ממשיך לצבור תאוצה, שחקניות האינטרנט הגדולות צריכות להתאים את עצמן ולהציע למשתמשים שלהן פיצ'ר דומה על מנת להמשיך ולהישאר רלוונטיות.

הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' דיווח היום (ד') כי הרשת החברתית פייסבוק נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת השירות החברתי Hot Potato.

פרטים נוספים לגבי המשא-ומתן או מחיר הרכישה האופציונלי עדיין לא ידועים, אולם בטק קראנץ' מעריכים כי לא מדובר בעסקה בסכום גבוה - הן בשל העובדה שמדובר בחברה רזה שגייסה סכום נמוך העומד על כ-1.4 מיליון דולר, והן בשל העובדה שפייסבוק מתעניינת בחברה זו בעיקר בשל ההון האנושי שלה, ופחות בשל הטכנולוגיה המתוחכמת שהיא פיתחה.

חברת Hot Potato, שהשירות שלה הושק בסוף 2009, מאפשרת למשתמשים לעדכן את החברים שלהם במה שהם עושים בכל רגע נתון, בדומה לשירותים חברתיים מבוססי מיקום כגון Foursquare ו-Gowalla.

סדרת רכישות

אולם, בניגוד לשירותים הללו, Hot Potato אינה מתמקדת רק בעדכונים לגבי ביקור פיזי של משתמשים במקומות מסוימים, אלא מאפשרת למשתמשים לעדכן גם במה הם צופים בטלוויזיה באותו הרגע, על מה הם חושבים ולאיזו מוזיקה הם מאזינים בזמן העדכון.

פייסבוק, יש לציין, התעניינה בעבר ברכישת פורסקוור ושירות דומה בשם לופט.

אם רכישה זו אכן תצא לפועל, מדובר יהיה בחברה השביעית שפייסבוק רוכשת, כש-5 האחרונות היו בחצי השנה האחרונה. אולם מעל הכל, רכישה כזו תאשש את מה שכבר ידוע - פייסבוק לא מתכננת להשאיר את הזירה הטרנדית לשירותים מתחרים.