קנשו גייסה מיליוני דולרים בהובלת קרן ההון סיכון סקויה

קנשו סירבה להתייחס לסכום הגיוס, אך להערכת "גלובס" מדובר ב-10 מיליון דולר ■ הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לאתר מילות מפתח רלוונטיות במנועי חיפוש ולהתאימן אוטומטית לקמפיינים פרסומיים‎ ■‏‎‎ סמנכ"ל השיווק של החברה: "המטרה היא להיות מערכת הפרסום און-ליין המובילה בעולם"‏

‎‎חברת האינטרנט הישראלית ‏Kenshoo‏ השלימה סבב גיוס נוסף, בהובלת זרוע ההשקעות של קרן ההון סיכון סקויה, שמתמקדת בהשקעות בחברות בשלבים מתקדמים. סכום הגיוס לא פורסם, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בסכום העומד על כ-10 מיליון דולר.

זהו סבב הגיוס הרביעי במספר של החברה, ובין המשקיעים הקיימים שלה נמצאות סקויה קפיטל וקרן ההון סיכון ‏Art Alliance‏. היקפי הגיוס בסבבים הקודמים אמנם לא נחשפו, אולם סך ההון שהושקע בה נאמד ביותר מ-20 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. בתחילת דרכה של החברה השקיעו בה גם גיגי לוי, מנכ"ל 888, והמשקיע הפרטי עמוס טלמור.

‎‎שיטת המכרז

‎‎את קנשו הקימו ב-2006 יואב יזהר-פרטו, שמכהן גם כמנכ"ל שלה; אלון שיפר, סמנכ"ל שיווק ומוצר בחברה; וניר כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה (‏CTO‏). החברה מפתחת שירותי שיווק למנועי חיפוש (‏SEM‏). הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לאתר מילות מפתח רלוונטיות במספר מנועי חיפוש, כגון גוגל, יאהו, בינג ואף פייסבוק, ולהתאים באופן אוטומטי בינן לבין קמפיינים פרסומיים. זאת, במטרה למקסם את ההחזר שלה על ההשקעה בקמפיינים הללו.

המודעות הללו נרכשות על-ידי מפרסמים, שבוחרים אילו מילות חיפוש הם רוצים שהפרסומות שלהם יוצגו לידן, ומתחרים מול מפרסמים אחרים על המילים הללו, על בסיס שיטת המכרז. המפרסם שמוכן לשלם את הסכום הגבוה ביותר, הוא זה שיזכה להופיע ליד תוצאות שאילתת החיפוש, ולקבל את הבולטות הגבוהה ביותר.

הייחודיות של המערכת של קנשו נובעת מכך שהיא יודעת לעשות אופטימיזציה תוך כדי תנועה ובאופן אוטומטי, וכן יודעת לזהות שינויים תוכניים באתרים, בהתאם לאירועים חדשותיים ואקטואליים, ולהתאים מחדש את מילות החיפוש המתאימות למותג.

‎‎רוצה גם פייסבוק

‎‎שיפר סירב להתייחס לסכום הגיוס, אך אמר היום (ד') ל"גלובס" כי "העובדה שזרוע ההשקעות של סקויה השקיעה בנו, מעידה על כך שמצאנו את המודל והנוסחה הנכונה". למרות שקנשו כבר רווחית ונחשבת לחברה מובילה בתחומה".

שיפר מציין כי הגיוס הנוכחי נועד על מנת להתרחב לתחומים נוספים. "יש לנו פעילות ענפה בתחום הפרסום במנועי החיפוש, אבל זיהינו שיש עוד תחומים אליהם אנחנו רוצים להיכנס - תחום ה'סושיאל' (דוגמת פייסבוק) ותחום הדיספליי (באנרים - נ.פ)".

שיפר הוסיף כי "יש לנו בסיס לקוחות מאוד גדול ובריא, שמפרסם לא רק במנועי חיפוש. קיבלנו בקשות מצד הלקוחות שלנו להתרחב ולסייע להם לפרסם בפלטפורמות נוספות והבנו שזו הזדמנות עבור החברה. לכן, חלק ניכר מהגיוס הזה ינותב לתחומים החדשים, אבל חלק גם יסייע לנו לגדול בפעילות האורגנית שלנו".

שיפר ציין כי "המטרה של החברה היא להיות מערכת הפרסום און-ליין המובילה בעולם". לגבי הנפקה אפשרית, שיפר רק הסכים לומר כי "אין עוד משהו על הפרק". בין המתחרות של החברה נמצאת גם חברת אומניצ'ור.

הגיוס הנוכחי מגיע בתקופה מצוינת של החברה, ובהתאם למפת הדרכים שלה. לדברי קנשו, החברה צמחה בשיעורים גבוהים מאוד בשנתיים האחרונות, כאשר שווי החברה זינק ביותר מפי 2 בשנה האחרונה והחברה הגיעה למצב של רווחיות.

‎‎עוד עובדים בדרך

‎‎בראיון ל"גלובס" לפני כשנה ציין המנכ"ל יזהר-פרטו כי "לקנשו הלך טוב מהרגע הראשון. לא חווינו את השעות הקשות שמאפיינות סטארט-אפים בתחילת דרכם. מהיום הראשון אנחנו במגמת צמיחה".

לגבי הרווחיות, ציין אז יזהר-פרטו כי "בתחילת 2010 נגיע לרווחיות". היום קנשו מאשרת רשמית כי אבן דרך זו הושגה. לצד ההתרחבות הפיננסית של החברה, לקנשו יש גם סניפים ברחבי העולם, כגון בניו-יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, יפן ואוסטרליה. כיום עובדים בחברה 120 איש, והיא נמצאת בתהליכי גיוס של עובדים נוספים. ‏‎‎‏