משבר ביפ מחריף: האם HOT תוריד גם את ערוץ "האח הגדול" ואת כל תכני קשת משירות ה-VOD?

(עדכון) - HOT מורידה את ערוץ ביפ מבית קשת ותעלה במקומו את "קומדי סנטרל" ■ לא מחדשת את החוזה מול קשת על ערוץ 20 וה-VOD ■ עורך ביפ: "לא האמנתי שב-‏HOT‏ יבגדו באמון של מאות אלפי לקוחות"‏ ■ HOT: "מדובר במהלך כוחני של קשת" ■ מועצת הכבלים: "נבחן לאפשר התנתקות מ-HOT ללא קנס"

‎‎חברת הכבלים ‏HOT‏ הודיעה היום (ה') באופן רשמי כי ערוץ ביפ, מבית קשת, יורד מהאוויר - זאת לאחר עשור בו הערוץ משודר בחברת הכבלים.

ההסבר הרשמי של ‏HOT‏ הוא הזדמנות אסטרטגית שנוצרה להעלות את ערוץ ‏COMEDY CENTRAL‏ של ויאקום במקום ביפ ולהדק קשר עם החברה הבינלאומית.

עם זאת, ההערכה היא כי הרקע להורדת ערוץ ביפ היא המתיחות המתמשכת בין קבוצת "ידיעות אחרונות", מבעלי המניות של ‏HOT‏, וזכיינית ערוץ 2 קשת המחזיקה את ביפ.

‏לפי שעה לא ברור האם ביפ ימשיך במתכונת אחרת, ובקשת נערכים לסגירת הערוץ בסוף השנה, וזאת לאחר שבראשית השבוע השיקו לוח שידורים חדש בעלות של 4 מיליון דולר.

"יום עצוב לתרבות הישראלית"

‏העורך הראשי של ביפ, יובל נתן, תקף את ההחלטה: "חששנו שהיום הזה יגיע, הרגשנו בבטן שמשהו לא טוב קורה פה, ובכל זאת - אני מודה - לא האמנתי שזה יכול לקרות, שמנהלי ‏HOT‏ יבגדו באמון של מאות אלפי לקוחות", אמר. "בשנה האחרונה התנהלנו מול מנהלי ‏HOT‏, יורם מוקדי (סמנכ"ל התוכן - ל"א) והמנכ"ל הרצל עוזר, אשר העלו על נס את תרומתו של ביפ ל-‏HOT‏ וציטטו בגאווה מחקרים ונתונים המצביעים על היותו הערוץ חשוב ביותר ל-‏HOT‏".

‏לדברי נתן, מוקדי ועוזר "אמרו שיש עיכובים, אבל בסוף הכול יהיה בסדר. אין שום סיבה טובה להוריד מהאוויר ערוץ מצליח, תוסס, אהוב, עם צופים נאמנים והצלחות מוכחות. עצוב לעובדי הערוץ, לכישרונות שהוא מפרנס, למאות המשפחות המתפרנסות ממנו ולמאות אלפי צופי ביפ - אבל זה גם יום עצוב לתרבות הישראלית שמאבדת את הסמן הסאטירי הניסיוני, הקיצוני, הפרוע, זה שלא לוקח שבויים, את מעבדת הניסוי הגדולה של הצחוק. מישהו מפסיק את הזרם בסניף המרכזי, סוגר כמו שסוגרים באסטה בשוק. ערוץ ישראלי מצליח לא סוגרים כך אחרי 10 שנים - לא אם אכפת לך מהטלוויזיה הישראלית ומהצופה הישראלי".

‎‎קרע עם קשת

‏‎‎כבר לפני כשנה, עם התחממות הזירה בין ידיעות לקשת, נפוצו השמועות על ירידת הערוץ, אך בחברת הכבלים הכחישו את הדברים. ואולם, בחודשים האחרונים לא התקיימו מגעים בין הצדדים כלל.

יש לציין כי ב"ידיעות אחרונות" רואים בקשת גוף גדל ומאיים, המחזיק באתר האינטרנט mako המתחרה ב-ynet ומפעיל את ערוץ 24. על כן הוחלט שם לנתק את אחד ממשאביו החשובים, ערוץ ביפ.

ב"ידיעות אחרונות" זעמו גם על מתן החסות של "ישראל היום" לתוכנית של קשת "האח הגדול" והחרימו כמעט לחלוטין את התוכנית ותכניה.

ל"גלובס" נודע כי ‏HOT‏ לא צפויה לחדש את החוזה על ערוץ 20 של "האח הגדול", וכרגע גם לא מחדשת את חוזה ה-‏VOD‏ של קשת.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מסר כי "HOT לא העבירה עדיין בקשה להחלפת הערוץ. לאחר שהבקשה תועבר ייקבע האם הערוץ החדש הוא תחליף ראוי, והאם לאשר ללקוחות להתנתק ללא קנס בעקבות הורדת ערוץ ביפ".

ערוץ ‏COMEDY CENTRAL‏ משודר בכ-172 מיליון בתי-אב ברחבי העולם. ‏הערוץ משלב בין תוכניות בתחום הבידור להפקות מקור מקומיות, סיטקומים, מופעי סטנד-אפ, אנימציות ועוד.

‏ב-‏HOT‏ הודו לביפ על שיתוף-הפעולה במשך כ-10 שנים, והוסיפו כי "עתה נוצרה עבורנו הזדמנות יוצאת דופן להביא לישראל ערוץ טלוויזיה בינלאומי מוביל בתחומו". בחברה מתכננים להוסיף לערוץ תכני מקור.

בנושא ה-VOD, מ-HOT נמסר בתגובה: "מדובר במהלך כוחני של קשת, אשר לצערנו נעשה מתוך אינטרס צר וזר".