אבי אקהאוס, מנכ"ל הפניקס פנסיה וגמל, הודיע על פרישתו

אקהאוס שימש בתפקידו כארבע וחצי שנים ■ לפי שעה לא ידוע מי יחליף את אקהאוס בתפקידו, כשלפי הערכות סביר שמחליפו יבוא מחוץ להפניקס

אבי אקהאוס, מנכ"ל הפניקס פנסיה וגמל, הודיע על פרישתו מתפקידו ומהפניקס לאחר כארבע וחצי שנים בתפקיד ועל כוונתו לעבור לעסקים פרטיים. בפברואר 2006 אקהאוס הצטרף להפניקס כמנכ"ל קרן הפנסיה שאז עוד נקראה עמית החדשה, לאחר שניהל את קרן הפנסיה פסגה של איילון, כשבעבר עסק בתפקידי ניהול בכירים נוספים במכירות ביטוחי חיים בחברת דולב.

לפי שעה לא ידוע מי יחליף את אקהאוס בתפקידו, כשלפי הערכות סביר שמחליפו יבוא מחוץ להפניקס. מהחברה נמסר היום (ה') כי הודעה על מחליפו של אקהאוס תימסר תוך זמן קצר. יו"ר הפנסיה והגמל של חברת הפניקס הוא בני שיזף, ומנכ"ל קבוצת הפניקס הוא אייל לפידות.

כאשר אקהאוס הצטרף להפניקס נוהלו בקרן הפנסיה החדשה המקיפה של החברה נכסים בהיקף של 674 מיליון שקל כיום מנוהלים בקרן הפניקס פנסיה נכסים בהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל.

כלומר, בתקופה האמורה צמחה הקרן ב-311% כשסך נכסים בשוק קרנות הפנסיה החדשות המקיפות צמח בכ-152%, וזאת מבלי שרכשה קרנות וצמחה באופן אורגני. בנוסף, הפניקס מנהלת כיום נכסי גמל בהיקף של כ-928.5 מיליון שקל. כמו כן, אקהאוס פעל לביסוס התשתיות התפעוליות של קרן הפנסיה בתקופה זו.