התקררות בענק הסיני? מדד מנהלי הרכש ירד ביולי יותר מהצפי

מדד מנהלי הרכש ירד ביולי ל-51.2 נקודות מ-52.1 נקודות ביוני; הצפי עמד ירידה ל-51.4 נקודות ■ קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות ■ בנק אוף אמריקה: "הכלכלה הסינית מאטה בעיקר בשל הצעדים הנמשכים לקירור מחירי הנכסים"

האם סימני התקררות ניכרים בכלכלת סין? הפדרציה הסינית ללוגיסטיקה ורכש פרסמה אמש (שבת) באתר האינרנט שלה כי מדד מנהלי הרכש הסיני ירד ל-51.2 נקודות ביולי מ-52.1 נקודות ביוני. הצפי המוקדם היה כי המדד יירד בשיעור פחות יותר ל-51.4 נקודות. עם זאת, נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות.

מגזרי התעשייה והייצור הסיניים צמחו ביולי בקצב האיטי ביותר מזה 17 חודשים לאחר ניסיונות הממשל לדכא את ספקולציית הנכסים במדינה ולקדם מפעלי מיחזור ואנרגיות מתחדשות.

האטה סינית עלולה להחליש את הכלכלה הגלובאלית, אשר התאוששותה כבר חווה האטה עקב משבר החוב האירופי ושיעורי אבטלה גבוהים במדינות המערביות. על אף ההאטה הצמיחה. ההתרחבות הסינית צפויה לעמוד ב-2010 על 9.5% לעומת 9.1% ב-2009.

"הכלכלה הסינית מאטה בעיקר בשל הצעדים הנמשכים לקירור מחירי הנכסים", ציין לו טינג (Lu Ting), כלכלן בשלוחת הונג-קונג של בנק אוף אמריקה.

נזכיר כי ביום ו' פורסם בארה"ב נתון התמ"ג הרבעוני, אשר הראה כי המשק הגדול בעולם צמח בקצב נמוך יחסית של 2.4% ברבעון השני של השנה. כלכלנים העריכו כי התמ"ג ירשום ירידה רבעונית שלישית רצופה ויצביע על צמיחה של 2.5% בלבד - זאת לעומת צמיחה של 3.7% שנרשמה ברבעון הראשון של 2010 (נתון מעודכן).