בעיצומו של השרב: שר התשתיות מזהיר ממשבר כבד בחשמל

בישיבת הממשלה התריע לנדאו: "אם לא יקודמו מספר פרויקטים באופן מיידי, גם הירתמות האזרחים לצמצם את הצריכה לא תעזור" ■ "המשק צפוי למשבר חשמל ששיפגע קשות ברמת החיים ויגרום לנזקים של מאות מיליונים"

רגע אחרי שבחברת החשמל התריעו בפני האזרחים מפני החששות הכבדים לביקוש קיצוני בימי השרב השבוע והפצירו בנו לכבות את מכשירי החשמל בשעות השיא של הצהרים - שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, מבקש להתריע בפני ההשפעות של משבר בשוק האנרגיה: "שוב ישראל נמצאת בשיא הקיץ, ושוב יש חשש כבד שלמשק לא יהיה חשמל".

בישיבת הממשלה אמר היום לנדאו: "צריכת חשמל גבוהה היא אחד מסימניה המובהקים של מדינה מתקדמת, מתועשת, מודרנית. מדינה שממשיכה להתפתח אינה יכולה לבסס את משק החשמל שלה, שנה אחרי שנה, רק על רצונם הטוב של אזרחיה לחסוך בחשמל", והוסיף: "אם לא יקודמו מספר פרויקטים באופן מיידי, ביניהם הקמת תחנת כוח נוספת באשקלון, בשנים הקרובות גם הירתמות האזרחים לצמצם את הצריכה לא תעזור".

לנדאו הציג הערכה פסימית לפיה המשק הישראלי צפוי במצב הנוכחי לעמוד בפני משבר כבד בשוק החשמל כבר בשנת 2013, אשר "יפגע קשות ברמת החיים ויגרום לנזקים של מאות מיליונים למשק בתחומי המסחר, התעשייה ועוד".

"זה הזמן לעצור את הסחף ולהמריץ פרויקטים שאושרו כבר בעבר ונעצרו מאינטרסים שונים; אם לא נעשה זאת, כבר בעתיד הקרוב, שרי ממשלה זו יאלצו להמציא תשובות, כאשר יישאלו 'מה אתה עשית בכדיי למנוע את המחסור בחשמל בישראל'"?