יצרנית הבלאקברי RIM תשיק מחשב לוח מתחרה ל-iPad

המכשיר יושק בנומבר ויהיה דומה בממדיו למחשב הלוח של אפל ■ באוגוסט תשיק החברה מכשיר בלאקברי חדש

יצרנית הבלאקברי, RIM, עתידה להשיק בנובמבר מחשב לוח שיתחרה ב-iPad של אפל, כך מוסרים שני גורמים המקורבים לחברה הקנדית. ממדיו של מחשב הלוח של RIM יהיו דומים לאלה של ה-iPad, שלו צג בגודל 9.7 אינץ'. המכשיר יכלול חיבור לאינטרנט הן עבור רשתות WiFi והן עבור טכנולוגיית BlueTooth אלחוטית, שתאפשר חיבור באמצעות רשת הסלולר של בלאקברי. במהלך זה תנסה RIM להשיג דריסת רגל בשוק הצומח של מכשירים שנועדו לגשר על הפער בין הקטגוריות הצרכניות של הטלפונים הסלולריים החכמים והמחשבים הנישאים, בו הכתיבה אפל את הטון עם הוצאת האייפד לשווקים באפריל השנה.

"ב-RIM לא יכולים להרשות לעצמם לחכות לדור שני של מחשבי לוח של אפל, כי אז הם פשוט ימצאו עצמם בפיגור", אומר אשוק קומאר, אנליסט ברודמן ורנשאו. על פי שני המקורות שמסרו על תוכניותיה של RIM, מחשב הלוח החדש מתוצרתה ייקרא בלאקפד (Blackpad). החברה רכשה את שם הדומיין Blackpad.com לפני כחודש, כך מסרה חברת רישום שמות הדומיין Whois Database. המחיר של המחשב החדש יהיה זהה לזה של האייפד ויתחיל ב-499 דולרים, מסרו המקורות. העדיפות הראשונה של RIM היא לקצור את רווחים ממכירות המכשיר, גם אם משמעות הדבר שהם לא יהוו תחרות לאפל בקטגוריית המחיר.

נראה שב-RIM החליטו להרחיב את חזית התחרות עם אפל. ב-3 באוגוסט תערוך החברה אירוע בעיר ניו יורק, ובו היא תציג את מכשיר הטלפון החדש מתוצרתה, הבלאקברי 9800, שיכלול מסך מגע בדומה לאייפון של אפל כמו גם מקלדת נשלפת להקלה על שליחת מסרי דואר אלקטרוני ברשת הסלולר. ב-RIM מקווים כי הטלפון החדש יחזיר לה את נתח השוק שאיבדה ליריבותיה בארה"ב. ברבעון הראשון של 2010 ירד נתח השוק של RIM ל-19.4% לעומת 20.9% ברבעון המקביל אשתקד, כך על פי נתוני חברת מחקרי השוק IDC. נתח השוק של אפל עומד על 16.1% לעומת 10.9% בשנה שעברה.

בשוק מחשבי הלוח תצטרך RIM להתמודד גם עם היצע השירותים והאפליקציות הרחב שיש לאפל עבור לקוחותיה. על פי אפל, יותר מ-225 אלף אפליקציות זמינות להורדה עבור הצרכנים המשתמשים במכשיריה. RIM דיווחה על 6,000 אפליקציות עבור הבלאקברי.

האמירויות נגד בלאקברי

בנושא אחר, שירותי הרשת הסלולרית של הבלאקברי של RIM ייחסמו באיחוד האמירויות הערביות החל באוקטובר, בשל הוראת ממשלה האוסרת את פעילותן של רשתות טלקומוניקציה שאינן נתונות בפיקוח של גורמי הביטחון במדינה.

רשות הפיקוח על שירותי טלקומוניקציה באיחוד האמירויות תפסיק את פעולתן של תוכנת המסרים המיידיים של הבלאקברי, את תוכנת הדואר האלקטרוני של המכשיר ואת דפדפן האינטרנט שלו. כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית באיחוד האמירויות. הרשות הודיעה לשתי חברות הטלפוניה במדינה - אטיסלט, הנמצאת בבעלות ממשלתית, ודו, הפועלת מדובאי - כי עליהן להשעות את פעילותן של הרשת הסלולרית של RIM ולהפנות את לקוחותיהן המשתמשים בבלאקברי לשירותים הניתנים באמצעות מכשירים מתחרים.