כאילו מלאנוקס לא התרסקה: המנכ"ל וולדמן ממשיך למכור מניות

מנהלי מלאנוקס אימצו תוכנית נוספת למכירה עיוורת של מניות

מניה נופלת לקרשים. המנהלים הבכירים לא מתראיינים, וציבור המשקיעים נוטה לקוות כי הם מאמינים בחברה, ולכן רואים במנייתה הזדמנות קנייה. "יום יבוא", הם אומרים לעצמם, "ואותם מנהלים יכניסו את היד לכיס וירכשו מספר מניות", הם מקווים. הדבר האחרון שהם מצפים שאותם מנהלים יעשו הוא ההיפך - שימכרו מניות בעצמם, ויצדיקו בכך את היחס הקר של המשקיעים.

ובכן, המציאות תמיד עולה על הדמיון, והנה הדוגמה של מלאנוקס לכך. לאחר שמניית החברה איבדה כשליש משווייה בעקבות תחזית מאכזבת לרבעון השלישי - ועדיין מסרבת להתאושש מהנפילה - החליטו איל וולדמן, היו"ר והמנכ"ל, ומייקל גריי, סמנכ"ל הכספים, כי שוב הגיעה העת לאמץ תוכנית עיוורת למכירת מניות. זאת לאחר שהשניים - כמו גם בכירים אחרים בחברה - מימשו השנה מניות תמורת עשרות מיליוני דולרים.

מהודעה שפרסמה מלאנוקס ביום שישי האחרון עולה כי השניים יאמצו תוכנית עיוורת למכירת מניות, כשבמקרה של וולדמן מדובר על 245,155 מניות ששוויין הנוכחי הוא 4.1 מיליון דולר. וולדמן ימכור מניות שהוא מחזיק דרך Waldo 2 Holdings - שותפות כללית בה הוא המוטב היחיד. מכירת המניות, כך לפי ההודעה, תחל בדצמבר השנה ותסתיים לכל המאוחר בנובמבר 2011. "מטרת המכירה של וולדמן היא לגוון את תיק השקעותיו, ולעמוד ביעדים של ניהול נכסים", ציינה החברה בהודעה.

תוכנית עיוורת למכירת מניות, נזכיר, מאפשרת לבעל העניין המוכר להימנע מלזות שפתיים בכך שאין לו שליטה על מועדי המכירה ומחירי המכירה. במקרה של גריי מדובר על חבילה המונה עד 57,285 מניות ששוויין הנוכחי הוא כמיליון דולר, וגם במקרה שלו הסיבה הרשמית לתוכנית היא "גיוון תיק ההשקעות".

גיוון תיק השקעות, עמידה ביעד של ניהול נכסים ומה שזה לא יהיה - המהלך של שני בכירי מלאנוקס לא מצטייר טוב במיוחד. אחד הכללים הלא כתובים של שוק הון אומר שכשמניה נופלת, הדבר הראשון שחברה ומנהליה צריכים לעשות הוא להביע אמון ולרכוש מניות (Buy Back במקרה של החברה, רכישה מההון העצמי במקרה של המנהלים), ולא ההיפך. אם מנכ"ל מלאנוקס ממשיך למכור מניות כאילו אלו לא נפלו מספיק - אין ממש סיבה שציבור המשקיעים יפעל אחרת.

מלאנוקס נסחרת כיום לפי מחיר של 16.66 דולר, המשקף שווי חברה של 552 מיליון דולר.