המו"מ יימשך: האוצר ייפגש עם זכיינית הרכבת הקלה בת"א

שתי נקודות המחלוקת העיקריות בין המדינה לזכיינית נוגעות למספר אבני הדרך שבהן ישולם לזכיינית מענק ההקמה הממשלתי ולחלוקת העלויות של שאיבת המים בפרויקט ■ מדובר בניסיון לגשר על הפערים המשמעותיים

משרד האוצר הודיע כי המדינה תקיים פגישת משא ומתן נוספת עם נציגי זכיינית הרכבת הקלה בת"א בניסיון נוסף להגיע להסכמות בעניינים השנויים במחלוקת. הצדדים היו אמורים לפתור את המחלוקות ביניהם במסגרת מרתון דיונים שנערך בשבוע שעבר במלון קרלטון בתל-אביב אך השיחות הופסקו לאחר שהתברר כי הפערים בין עמדות הצדדים עדיין משמעותיים.

שתי נקודות המחלוקת העיקריות בין המדינה לזכיינית נוגעות למספר אבני הדרך שבהן ישולם לזכיינית מענק ההקמה הממשלתי ולחלוקת העלויות של שאיבת המים בפרויקט.

הבנקים הזרים המלווים את הזכיינית תובעים להגדיל משמעותית את מספר אבני הדרך באופן שיאפשר להם לצמצם את תקרת האשראי שהם מעניקים לזכיינית. בנוסף הבנקים תובעים שהמדינה תשתתף במימון עלויות השאיבה והטיפול במים שיימצאו בעת חפירת התחנות התת-קרקעיות. לפי הערכות מדובר בכ-100 מיליון מ"ק מים, כמות השווה לכמות המים המותפלים שמייצר מתקן ההתפלה באשקלון במשך שנה.

מהאוצר נמסר כי "בעקבות המגעים שהתקיימו בשבוע שעבר בין נציגי החשב הכללי וגורמים בכירים של זכיינית הרכבת הקלה בת"א,MTS, ובהמשך להצעה המעודכנת ששלחה הזכיינית אמש, הוחלט לקיים פגישת משא-ומתן נוספת בסוף השבוע בניסיון נוסף לגשר על הפערים המשמעותיים".