שי פרמינגר מסיים תפקידו כמנכ"ל גאון החזקות לאחר 12 שנים

ברצונו לחפש אתגרים חדשים ■ פרמינגר מוכן להמשיך בתפקיד גם מעבר ל-3 חודשים עד שימצא לו מחליף והתפקיד יועבר בצורה מסודרת ■ לאחרונה הורידה S&P מעלות את הדירוג לקבוצת גאון ל"+BBB"

שי פרמינגר, מי שהיה שותף בהקמת גאון אחזקות ובמהלך 12 השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל החברה - הודיע היום (ב') על סיום עבודתו בחברה. פרמינגר ציין בהודעתו לחברה כי ברצונו לחפש אתגרים חדשים לאחר תקופת כהונה ארוכה כמנכ"ל החברה.

מועד סיום כהונתו של פרמינגר טרם סוכם, ובהודעתו הביע מנכ"ל החברה את הסכמתו להמשיך לכהן בתפקידו אם וככל שידרש אף מעבר לתקופת ההודעה המוקדמת על פי חוזה העבודה שבינו ובין החברה (שלושה חודשים), עד לאיתור מנכ"ל חדש במקומו כדי להבטיח העברה מסודרת של התפקיד.

נציין כי לאחרונה (ב-22 ביולי) הורידה S&P מעלות את הדירוג לקבוצת גאון ל"+BBB" לאחר שהקבוצה רכשה מניות גאון אגרו ב-38 מיליון שקל והודיעה כי בכוונתה למחוק אותה מהמסחר. לדעת S&P מעלות עלה המינוף של חברת ההחזקות בעקבות עלייה בחוב שנבעה מביצוע השקעות חדשות, תשלום דיבידנד, וכיסוי הגירעון שקיים.

פעילותה של קבוצת גאון מתרכזת בשלוש זרועות מרכזיות - קמעונאות וסחר, אגרו וקלינטק ושירותים פיננסיים והיא מעסיקה כ-4,000 עובדים. בתחילת יולי פורסם ב"גלובס" כי קבוצת גאון מעוניינת להרחיב את פעילותה בחו"ל בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים ולצורך כך היא מנהלת מגעים לרכישת שתי חברות: אחת בתחום המים ואחת בתחום הקמעונאות.