ראש עיריית אנטליה: "נשמח מאוד לראות את הישראלים חוזרים"

ראש עיריית אנטליה, ד"ר מוסטפה אקאידין, חבר מפלגת האופוזיציה בטורקיה, מבקר בראיון ל"גלובס" את התנהלות ראש ממשלתו ארדואן: "היה לנו לעונג גדול לארח ישראלים כל השנים" ■ סוכני תיירות טורקיים לכתבת "גלובס": "אין תחליף לישראלים"

ראש עיריית אנטליה, ד"ר מוסטפה אקאידין, חבר מפלגת האופוזיציה בטורקיה, מבקר בראיון ל"גלובס" את התנהלות ראש ממשלתו, ארדואן.

"היה לנו לעונג גדול לארח ישראלים כל השנים, ואנחנו מצטערים על הירידה במספר התיירים מישראל", אומר ד"ר אקאידין. "היחסים בין ישראל וטורקיה חשובים מאוד לכל האזור. אנטליה עיר בטוחה ביותר וכעיר שהכלכלה שלה מבוססת על תיירים חשובה לנו התיירות מישראל, אף כי מספרית הישראלים רק במקום ה-5-10 מבין כל התיירים מכל העולם שמגיעים לכאן".

- בכל זאת, היה משט שהרס את היחסים בין המדינות.

"גם אם יש בעיות בין הממשלות, היחסים בין הקהילות נשארים טובים. ישראל וטורקיה הן שתיהן מדינות חזקות מבחינה כלכלית, וטורקיה היא המדינה המוסלמית הדמוקרטיה הגדולה והבטוחה ביותר. לכן, יש לשמר את היחסים בין שתי המדינות".

- הטורקים באנטליה הפגינו נגד ישראלים?

"בשום אופן לא, זו אי הבנה אחת גדולה. תושבי אנטליה התפרנסו כל השנים מהתייר הישראלי ואין שום סיבה שיפגינו עכשיו נגדו. כל תושבי אנטליה ישמחו מאוד לראות את הישראלים בחזרה. בשנת 2009 היו לנו 9 מיליון תיירים, והישראלים היו אמנם אחוז קטן מהם, אבל הם מאוד חשובים לנו".