לנצח את האח הגדול: כך תדעו כשמידע אישי שלכם מועבר ברשת

תוסף הדפדפן גוגל Alarm יסייע לכם לפתח מודעות לנושא ■ וגם: אינטגרציה בין אמזון לפייסבוק, המאפשרת לגולשים לחבר בין החשבון באתר הקניות לחשבון ברשת החברתית

1. עוקבים אחריך

מוטרדים מכמות המידע שענקית החיפוש גוגל יודעת עליכם, ומעוניינים לדעת קצת יותר על סוג המידע שהיא אוספת עליכם? תוסף הדפדפן גוגל Alarm יסייע לכם לפתח מודעות לנושא. התוסף, שעובד עם פיירפוקס ובאופן פרדוקסלי גם עם הדפדפן כרום של גוגל, משמיע למשתמשים אזעקה קולית מעצבנת בכל פעם שמידע אישי על המשתמש נשלח לשרתים של גוגל באמצעות הכלים השונים של החברה: גוגל אנליטיקס, אדסנס, דאבלקליק וכדומה. בצד ההתראה הקולית, התוסף גם מאפשר לראות מהו האחוז של האתרים ששולחים מידע כזה מסך האתרים שבהם ביקר המשתמש. המידע הזה, יש לציין, נשלח לשרתי גוגל גם כאשר הגולש נמצא באתרים אחרים מלבד מנוע החיפוש של גוגל או יו-טיוב שבבעלותה. לכן שווה להתקינו למרות המטרד הקולי שהוא מייצר. התוסף פותח במסגרת Fuck Google Week.

2. חוויית קנייה חברתית

ככל שהטרנד החברתי ממשיך להשתלט על הרשת, יותר ויותר גולשים מבצעים רכישות המבוססות על המלצות של החברים וקרובי המשפחה שלהם. על בסיס הטרנד הזה, אתר הסחר האלקטרוני אמזון השיק מעטפת חברתית משל עצמו לשדרוג חוויית הרכישה שהוא מציע. למעשה, מדובר באינטגרציה עם פייסבוק, המאפשרת לגולשים לחבר בין החשבון באמזון לחשבון ברשת החברתית, ולקבל המלצות רכישה המבוססות על תחומי העניין כפי שהגדירו אותם בפייסבוק. האינטגרציה הזו מאפשרת גם לקבל המלצות למתנות לחברים כאשר יום ההולדת שלהם מתקרב, וכן לחפש אחר מוצרים פופולריים בקרב הגרף החברתי של המשתמשים.

3. לככב בסרט אימה

חברת הטלקום סוויסקום שחררה אפליקציה חמודה המאפשרת לכל גולש לככב בקדימון לסרט אימה בשם "אימה בוואל סינסטרה". על מנת ליצור את הסרטון יש להיכנס באמצעות החשבון האישי שלכם בפייסבוק. שם נמשכים אוטומטית כמה שמות ותמונות של החברים שלכם שמשתלבים בקטעים מתוך הסרטון. לאחר מכן, ניתן לבחור באופן ידני את זהות החברים שאותם אתם רוצים לשלב בסרטון, ואף לשתפו בפייסבוק. אמנם האפליקציה פותחה במסגרת הניסיון של החברה לקדם את התכנים שלה, אך היא בכל זאת מהנה וחביבה למדי.

4. מגזין-טאץ'

מי שכבר הצליח להניח את ידיו על המוצר הנחשק החדש של אפל - ה-iPad, ישמח בוודאי להכיר את האפליקציה Flipboard. האפליקציה מאפשרת למשתמשי האייפד לבנות לעצמם מגזין מותאם אישית, המתבסס על תכנים הנמשכים מאתרים חברתיים, כגון פייסבוק או טוויטר. כך כל כתבה ששיתפו החברים שלכם ניתנת לקריאה באייפד בגרסתה המלאה, וכן ניתן לדפדף באמצעות היד בין כתבה לכתבה, בדומה לחוויית קריאה של מגזין. בדומה לכך, כל סטטוס שנכתב בפייסבוק או תמונה שמועלית לאתרים הללו ניתנים לצפייה נוחה. משתמשים יכולים גם להגיב בפייסבוק או בטוויטר סביב התכנים הללו, ישירות מהמקום שבו הם נמצאים במגזין. האפליקציה ניתנת להורדה חינם.