אלרן: הדנקנרים הצליחו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

בית המשפט אישר לאחר כחצי שנה את הסדר החוב של אלרן השקעות החייבת 180 מיליון שקל לנושיה ■ השופט: "התרשמתי שנעשו מאמצים כנים של בעלי השליטה ושל החברה להתגבר על הקשיים, על מנת להותירה במסלול הבראה מאשר במסלול של פירוק"

יותר משנה וחצי מאז החלו גדי ודורי דנקנר לנהל מגעים בקשר להסדר חוב בחברת ההשקעות הכושלת אלרן שבשליטתם, אישר אתמול (א') ביהמ"ש המחוזי בת"א את ההסדר. השופט איתן אורנשטיין ציין, כי "התרשמתי שנעשו מאמצים כנים של בעלי השליטה ושל החברה להתגבר על הקשיים, על מנת להותירה במסלול הבראה מאשר במסלול של פירוק".

אלרן השקעות חייבת 180 מיליון שקל לנושיה. במסגרת ההסדר מזרימים בעלי השליטה סכום כולל של 10 מיליון שקל, ממירים את מלוא החוב כלפיהם למניות החברה ונותרים בעלי שליטה בחברה, שתחת ניהולם שרפה מאות מיליוני שקלים בהשקעות נדל"ן, תקשורת, תיירות וקמעונאות.

אלרן חייבת למחזיקי האג"ח שלה כ-130 מיליון שקל (משפחת דנקנר מחזיקה בכ-72 מיליון שקל ערך נקוב, אותן רכשה במחירי שפל); לבנק מזרחי-טפחות 27.3 מיליון שקל; לבנק לאומי 10.4 מיליון שקל; ולבנק מרכנתיל 3.1 מיליון שקל.

ההסדר כולל המרת חלק מחובות החברה להון מניות לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל (לעומת שווי שוק זניח של 6.3 מיליון שקל), ופריסה של יתרת החוב למספר שנים.

כך, 60% מהאג"ח שבידי הציבור יומרו למניות החברה, ויתרתן יונפקו ויירשמו למסחר בסדרה חדשה (ג'), שתיפרע בשנים 2015 -2017 ותישא ריבית שנתית של 7%. כל האג"ח המוחזקות על ידי משפחת דנקנר יומרו להון מניות.

החברה תפרע 18% מהחוב לבנקים לאומי ומרכנתיל, כש-60% מיתרת החוב לבנקים אלה תומר להון ושאר ה-22% יועמדו כהלוואות חדשות על ידי הבנקים, והן ייפרעו בשלושה תשלומים מדי דצמבר בשנים 2015 עד 2017.

יתרת החוב למזרחי טפחות תחולק לשתי הלוואות, האחת בסך 9 מיליון שקל תיפרע בדצמבר 2014, והלוואה נוספת של 17.3 מיליון שקל תיפרע ב-2015-2017. הדנקנרים, שהעמידו בחודש מאי האחרון ערבות אישית להלוואות החדשות של בנק מזרחי-טפחות בסך של 14 מיליון שקל, יזרימו במסגרת ההסדר 7 מיליון שקל מעבר ל-3 מיליון שקל שכבר הוזרמו על ידם.

אלרן השקעות סיימה את שנת 2009 בהפסד של 66.5 מיליון שקל, ועם גירעון של 257 מיליון שקל בהון העצמי. לדו"חות החברה צורפה הערת "עסק חי". בהסדר החוב ניתן פטור מצד החברה, בעלי מניותיה, מחזיקי איגרות החוב והבנקים, לדירקטורים ונושאי המשרה מתביעות משפטיות.

ואולם, לא כולם יצטרכו לחכות שנים עד שיראו כסף מהדנקנרים: בהסדר לא נכללה קבוצת נושים שעליה נמנים ספקים ויועצים של החברה, שהחובות כלפיהם מסתכמים בכ-5 מיליון שקל.

עיקרי הסדר החוב באלרן

היקף החובות טרום ההסדר - 180 מיליון שקל

60% מהחוב לבעלי האג"ח יומר למניות

האג"ח שבידי בעלי השליטה יומר כולו

החוב למזרחי טפחות ימוחזר לשתי הלוואות

בעלי השליטה יזרימו בסך הכל 10 מיליון שקל