נעילה שלילית בת"א בצל האירועים בצפון: המעו"ף איבד 0.5%

חילופי אש בגזרת הצפון העבירו את הבורסה למסחר תנודתי ■ טבע טיפסה 1.4% ■ נייס היכתה את תחזיות הרווח והעלתה תחזיות לרבעון השלישי ולשנה כולה ■ מניות הגז הוסיפו לרכז עניין רב

יום מסחר עצבני עבר היום (ג') על בורסת תל אביב ברקע התחממות הגזרה הצפונית. המדדים שנסחרו במגמה יציבה עד להתלקחות עברו לאחר מכן להיסחר בעצבנות רבה עד לנעילה שלילית בסיומו של יום המסחר. על השוק השפיעו גם ירידות השערים שנרשמות באירופה והחוזים על וול סטריט שמאותתים על פתיחה מעורבת.

בשעות הצהריים דווח על כך שקטיושות נורו לעבר אצבע הגליל ובתגובה השיב צה"ל אש ובגלי צה"ל הגדירו זאת "האירוע החמור מאז מלחמת לבנון השנייה". נסראללה צפוי לנאום הערב בביירות.

בשוק עוד שררה הבוקר ההערכה כי האווירה החיובית תימשך. מורן צור מנכ"ל גאון טרייד אמר ל"גלובס": "יש היום אג"חים שהן מסוכנות לעיתים יותר מהמניות של החברות עצמן, הטובות שבהן, ולכן יש לשוק סיבות טובות להמשיך לעלות" לדבריו, "יש לנו עונת דו"חות חיובית נוספת והחברות לא מספקות תחזיות שחורות להמשך הדרך. הרבה מהמאקרו כבר היה מגולם במחירים והמיקרו נותן עוד רוח גבית להמשיך לרוץ קדימה, התיקון מתחיל מהרבה פרטים קטנים שמשליכים על הכלל".

אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג העריך כי "הפחד זולג לאיטו אל מחוץ למשוואה, בזאת הגיע לכדי סיום משברון החוב היווני".לדבריו "כאשר למעלה מ-75% מהחברות המדווחות עד כה ב-S&P 500 מכות את התחזיות זה הרבעון הרביעי ברציפות, לא נותר לנו אלא להפנים את העובדה שמחירי מניותיהן נמוכים בקנה מידה היסטורי".

נייס היכתה את תחזיות הרווח; העלתה תחזיות לרבעון השלישי

עונת הדו"חות הנמצאת בעיצומה גם בישראל מספקת היום את תוצאותיהן של נייס אשר הכתה את תחזיות הרווח ודיווחה כי ההכנסות צמחו ב-21% ל-170 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון השני עלה ל-26.5 מיליון דולר לעומת 22.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה העלתה את תחזיותיה וצופה רווח נקי למניה בטווח של 1.75-1.67 דולר ב-2010.

תחום חם במיוחד בימי הקיץ בישראל מוסיף להיות זה של חיפושי הנפט והגז, והעניינים הנלווים לו ובראשם הסערה שמעוררת עמדת האוצר בעניין התמלוגים שיצטרכו החברות להפריש לטובת המדינה. אתמול ניסה להרגיע שר האוצר שטייניץ את מנכ"ל נובל אנרג'י ואמר כי התמלוגים אינם על הפרק וכי יש להמתין בסבלנות לתוצאות הביניים של ועדת שישנסיקי הבוחנת את הנושא, וזאת לאחר ש"גלובס" חשף את חילופי המכתבים בין הצדדים ואת כעסו של צ'אק אנדרסון, מנכ"ל נובל אנרג'י על כך שהאוצר אינו מכבד את ההבטחות שנתן השר שטייניץ בע"פ בפגישה הקודמת בין השניים, הבטחה לפיה התמלוגים והמיסוי על התגליות לא יועלו רטרואקטיבית. עוד חששות שצפו אתמול על פני השטח היו דרישותיהם של מחוקקים וארגוני איכות סביבה באירופה לדחות את ביצוע הקידוחים הימיים בים התיכון, זאת על רקע התוצאות הרות האסון שנגרמו מדליפת הנפט האדירה ממתקני חברת BP במפרץ מכסיקו. בין המניות שריכזו עניין נציין את דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק , את ישראמקו ואת רציו , ואליהן יצטרפו, כרגיל, גם מניות נוספות בתחום כגון גבעות , מודיעין הזדמנות ישראלית ואלון גז .

מניית טבע הוסיפה לרכז עניין ולהוביל את המחזורים בבורסה כפי שעשתה בשבוע האחרון, זאת לאחר שאתמול בסיום המסחר בת"א קוזזו מרבית העליות שאיפיינו אותה במהלך היום, אך בוול סטריט זינקה המניה ביותר מ-3% והיא שבה הבוקר לת"א עם פער ארביטרז' חיובי. נראה שבוול סטריט התייחסו ברצינות רבה יותר להמלצת כלכלני ברקליס שהציבו לטבע מחיר יעד של 73 דולר הגבוה בכ-50% משערה הנוכחי והמליצו על קנייה אגרסיבית של המניה.

אורמת דיווחה כי רכשה את השליטה בפרויקט ממות' תמורת 72.5 מיליון דולר. אורמת רכשה מקונסטליישן אנרג'י 50% מהשליטה בפרויקט וכעת מחזיקה ב-100% ממנו. בעקבות הרכישה, צפויה אורמת טכנולוגיות לרשום רווח הון לפני מס של כ-40 מיליון דולר בדו"חות הרבעון השלישי של השנה.

חברת נובה ריכזה עניין לאחר שדיווחה על שיא בהכנסות וברווחיות והעלתה את התחזיות לשנת 2010. כעת צופה החברה כי בשנת 2010 יעלו ההכנסות ל-78-85 מיליון דולר. בהתבסס על תחזית הכנסות זו, החברה צופה רווחיות נטו של 21%-24% ב- 2010. התחזית הקודמת של החברה לשנת 2010 היתה הכנסות של 61-66 מליון דולר, עם רווחיות נטו של 13%-17%.

חברת נאנט נדל"ן, אשר אגרות החוב שלה נסחרות בבורסה דיווחה כי הדירקטוריון אישר לנהל מו"מ למכירת 50% מהזכויות בחברת בת, שבבעלותה קרקע בוורשה, פולין. נאנט, תקבל תמורת הזכויות האמורות כ-14.7 מיליון שקל (כ-3 מיליון אירו). כמו כן, תרשום נאנט, במידה ותושלם העיסקה, רווח הון של כ-9.8 מיליון שקל (כ-2 מיליון אירו). בנוסף הודיעה החברה על חלוקת דיווידנד של כ-3.4 מיליון אירו.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי][לארביטראז]