הדבר שיקפיץ את הבורסה בת"א

מפת פוזיציות כל כך בוטה והחלטית בתחילת חודש מסחר לא נראתה פה זמן רב, אם בכלל

קשה שלא להתפעל מהפגנת הכוח שהציג קרטל שחקני המעו"ף בשבוע הפקיעה האחרונה. גם עליות שערים בשיעור 5% בשווקים מעבר לים החל מסוף השבוע שלפני הפקיעה ועד למועדה, לא הצליחו לערער את החלטת המניפולאטורים, ואלה ניווטו בקלות בלתי נסבלת את השוק בת"א אל עבר יעד הפקיעה המועדף עליהם. כך יעשה בחודשי הקיץ בהם המסחר דליל ואין מי שיעז להתנגד.

אלא שעם הרווח בא התיאבון. מיד ברגע הפקיעה החל להיערם מגדל אופציות מבודד וחסר פרופורציות, שנכתבו בקרבת שער מדד ת"א 25 אז, כמות דומה של יחידות Put ו-Call במחיר מימוש 1120 הנקודות.

לא צריך להיות חד עין כדי לזהות במפת הפוזיציות הפתוחות המצורפת את כוונת המשוררים העומדים מאחוריה. כל פקיעה בשער שונה משמעותית מ-1120 הנקודות תחייב את הכותבים האמיצים בהפסד ניכר, ויש להניח שהם יפעלו כדי למנוע ממצב שכזה להתרחש.

אלדר גנזל
 אלדר גנזל

מפת פוזיציות כל כך בוטה והחלטית בתחילת חודש מסחר לא נראתה פה זמן רב, אם בכלל. למעלה מ-60 אלף יחידות האופציות החשופות בכסף שולחות אלינו מסר ברור מנציגיו של הקרטל: "זהו שער הפקיעה לחודש הקרוב, וכדאי להצטרף. אתם מוזמנים לשחות כדגי רקק בחיק כרישים גדולים, אחרת תיטרפו".

אפשר להבין לליבם של החברים בפורום. המסחר הדליל הצפוי בחודש אוגוסט יקל על תמרון השוק בהעדר התנגדות משמעותית. תוסיפו לתבשיל את ההבטחה של כל משתפי הפעולה לשאוף אל נקודת סיום זהה והמנה כמעט מוכנה. אם נתבל ברווחיות האדירה שנצברה בחשבונות הבנק של הגופים המשחקים בפקיעה האחרונה, נגלה שמפת הפוזיציות הנוכחית בהחלט ניתנת לאכילה.

רק משתנה אחד יוכל לסכל את תוכניתם הנבזית למנוע מהשוק תזוזה עד למועד הפקיעה - אירוע חיצוני משמעותי, כזה שיזעזע את נכס הבסיס. משב הרוח האופטימי שפתח את חודש המסחר בשוקי חו"ל מאיים על בעלי הפוזיציה. אם ימשך ויתעצם, נראה את השחקנים ממהרים לרכוש בחזרה את אופציות ה-Call שכתבו וכך יסייעו להקפיץ את השוק בת"א אל מעבר למדרגה הבאה.

יש מי שחושב שזה בסדר להשתין בבריכה, אבל להשתין מהמקפצה?! אין גבול לחוצפה. עד שתטופל שערוריית קרטל השחקנים ע"י הנהלת הבורסה בת"א והרשויות המפקחות, ה"יד הנעלמה" תוסיף לשלוט בכסף של כולנו. מי ייתן ומהלך חד ומפתיע בחודש המסחר הנוכחי ילמד אותם את לקח חטא היוהרה.

  • אלדר גנזל הוא מנכ"ל אסטרטג בית השקעות
  • eldar@astrateginvest.co.il
  • האמור אינו מהווה המלצה לרכישה, החזקה או מכירה של נכסים פיננסיים כלשהם והעושה זאת פועל על דעתו בלבד