וול סטריט עלתה לאחר נתוני המאקרו; נאסד"ק טיפס 0.9%

סקר ה-ADP הכה את התחזיות והצביע על תוספת של 42 אלף משרות בחודש יולי במגזר הפרטי ■ מדד מנהלי הרכש עלה במפתיע ל-54.3 נק' ■ כשלושה רבעים מהנפט שנשפך במפרץ מכסיקו יצא ממנו עם הזרמים

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו בעליות, לאחר אתנחתא קלה של מימושים אמש (ג'). המסחר היום הושפע לטובה משני נתוני מאקרו חיוביים. לפני הפתיחה פורסם סקר ה-ADP לתעסוקה במגזר הפרטי אשר עלה על התחזיות המוקדמות, כאשר מספר המישרות במגזר זה עלה ביולי ב-42 אלף. נתון זה מהווה הקדמה חיובית לדו"ח התעסוקה החודשי בעוד יומיים. כמו כן התפרסם לאחר פתיחת המסחר נתון חזק מהצפי כאשר מדד מנהלי הרכש (ISM) למגזר נותני השירותים עלה לעומת צפי כי ירד. הנתונים הטובים היום מקזזים את ההשפעה השלילית שהיתה אתמול לנתוני המאקרו על השוק. כאשר עיני המשקיעים נשואות ליום ו' הקרוב אז יפורסם דו"ח התעסוקה החודשי.

מדד ה-S&P 500 המשיך לטפס לרמתו הגבוהה ביותר מזה 3 חודשים לאחר שאתמול עצר לרגע. ברקע למסחר היום בוול סטריט, בורסות אירופה שסיימו במגמה מעורבת לאחר הנתונים בארה"ב, מוקדם יותר נפלו מרבית המדדים ביבשת עד 1%, לאחר שמדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים איכזב ועמד על 55.8 נק', לעומת צפי ל-56 נק'. באסיה ננעל מוקדם יותר המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים - יפן צנחה ב-2%, והונג קונג עלתה ב-0.5%.

הפדרל ריזרב דיווח היום על רכישה של חוב מגובה משכנתאות בהיקף של 180 מיליון דולר, בזאת ממשיך ברננקי לפעול להרחבת המדיניות המוניטרית, כפי שאמר כי בכוונתו לעשות בנאומו האחרון.

חדשות טובות נמסרו היום מכיוון מפרץ מכסיקו, כאשר דווח כי שלושה חודשים לאחר תחילת דליפת הנפט האדירה ממתקניה של BP, כשלושה רבעים מהנפט - כבר יצא מהמפרץ בעזרת זירמי הים. הרבע הנוסף ברובו התגבש לזפת ונפלט אל החופים.

בשוק הסחורות נשחק מעט מחירו של החוזה העתידי על הנפט לאחר שאתמול קבע שיא של 3 חודשים. מחיר הזהב עלה בכ-1% ומחירה של אונקיה נושק ל-1,200 דולר. מחיר החיטה זינק בעוד 5% והחוזה נסחר ב-7.27 דולר לבושל, על רקע שריפות הענק ברחבי רוסיה.

עלייה במספר המישרות במגזר הפרטי

ב-15:15 פורסם סקר ה-ADP הבודק את התעסוקה במגזר הפרטי. בעוד שהתחזיות בשוק היו לתוספת של כ-30 אלף משרות ביולי, לאחר תוספת של 13 אלף משרות לסקטור בחודש הקודם, הרי שתוצאות הסקר היו חזקות יותר והצביעו על תוספת של 42 אלף מועסקים במגזר הפרטי בארה"ב ביולי.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים אשר עלה במפתיע ל-54.3 נק' לעומת צפי לירידה ל-53 נקודות ביולי לעומת רמה של 53.8 נקודות ביוני.

רשת הספרים על המדף

האם אסון הדליפה במפרץ מכסיקו בדרך להיתפוגג? BP ריכזה עניין לאחר שדיווחה היום כי הבוץ שהערימה על הפקק מחזיק מעמד וישנם סימנים של עצירת הדליפה והתייצבות המצב. בנוסף דווח כי כ-3/4 מהנפט שנשפך למפרץ כבר התפנה ממנו.

טויוטה דיווחה כי רווחי הרבעון השני הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר לעומת הפסד עליו דיווחה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה זינקו ב-27% ל-57.3 מיליארד דולר. החברה נהנתה מהגידול בביקוש העולמי, מה שהצליח לקזז את בעיית הריקולים המתמשכת שנבעה מהחששות ביחס לבטיחות המכוניות של היצרנית היפנית. החברה העלתה היום את תחזיות הרווח השנתיות.

מוטורולה בלטה לטובה על רקע הגדלת ההחזקות בה ע"י המיליארדר קארל אייקן וכן כתוצאה מדו"ח ה-NDP שהצביע על כך שברבעון השני עקפה בארה"ב תוכנת האנדרואיד של גוגל את מתחרותיה, RIMM יצרנית הבלקברי ואפל יצרנית ה-iPhone מבחינת נתח שוק, מוטורולה המייצרת את הדרויד המבוסס על המערכת של גוגל נהנתה מהובלת המכירות בשוק הסלולרי בארה"ב.

מניית חברת בארנס אנד נובלס (סימול: BKS), רשת הספרים הגדולה בארה"ב, זינקה בכ-20% לאחר שהרשת הודיעה כי היא בוחנת לשים את עצמה על המדף ולהימכר. נציין כי כלכלני ברקליס העריכו כי החברה תתקשה למצוא את הקונה המתאים.

ענקית המדיה, טיים וורנר דיווחה על עלייה של כ-7% ברווחיה ל-74 סנט על רקע הגידול בשוק הפירסום.התוצאות עלו על התחזיות המוקדמות והחסברה העלתה את תחזיות הרווח השנתיות.

חברת האינטרנט AOL אשר עד לדצמבר עוד היתה חלק מטיים וורנר דיווחה על הפסד ענק של 1.06 מיליארד דולר הפסד של 9.89 דולר למניה לעומת רווח של 90.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה נפלו ב-26% ל-584.1 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 602 מיליון דולר.למרות זאת רשמה המניה עלייה חדה של כ-6% .

קמעונאית כרטיסי הטיסה ברשת, חברת פרייסליין מזנקת הערב בכ-20% לשיא של 10 שנים לאחר שדיווחה היום כי רווחיה זינקו ב-72% ועקפו בקלות את התחזיות בוול סטריט. בגולדמן זאקס מיהרו להעלות את מחיר היעד למניה ותיארו את החברה כ"אחד מסיפורי הצמיחה הטובים ביותר באינטרנט".

אורכית פירסמה דו"חות; "אי-ודאות באלווריון"

טבע הוסיפה לרכז עניין לאחר שקיבלה אתמול את אישור הרשויות באירופה לרכישת רציופארם. מוקדם יותר השבוע החברה קיבלה כזכור את אישור הרשויות בקנדה.

כלכלני בנק הפועלים חוזרים על המלצת "תשואת חסר" לאלווריון וחותכים את מחיר היעד למניה מ-3.65 ל-2 דולר בלבד, נמוך בכ-5% ממחיר המניה בשוק. "החברה נמצאת בתקופה של אי וודאות גבוהה והאטה במחזור עסקיה. היא עומדת לעבור לצמיחה במכירות במחצית השנייה של 2010, אולם ספק אם מכירות אלו יבואו לידי ביטוי בשורה התחתונה כתוצאה משחיקה מהותית בשולי הרווח הגולמי", אומרים בנק.

אורכית דיווחה על הכנסות של 1.7 מיליון דולר בשורה העליונה, לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה דיווחה על הפסד של 7.7 מיליון דולר, 40 סנט למניה, לעומת הפסד של 6.1 מיליון דולר, 37 סנט למניה, ברבעון הקודם והפסד של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מוקדם יותר החברה דיווחה כי חתמה עם YA Global על הסכם השקעה מותנה בחברה של עד 10 מיליון דולר כנגד הקצאת מניות.

רדוויז'ן הדואלית דיווחה על הכנסות בסך 23.3 מיליון דולר, עלייה של 19% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ו-6% מעל התחזית שנמסרה. רווחי החברה הסתכמו בכ-100אלף דולר .

פאנדטק פרסמה כי הכנסות הגיעו לשיא של 34.8 מיליון דולר וכי רווחיה הוכפלו ברבעון השני והסתכמו ב-3.6 מיליון דולר. החברה העלתה גם ברבעון השני את התחזית השנתית והיא צופה כעת כי ההכנסות ינועו בטווח שבין 138-140 מיליון דולר, זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 135-137.5 מיליון דולר. הצפי לרווח הנקי המתואם עלה ל- 79-85 סנט למניה, זאת לעומת התחזית הקודמת לרווח של 68-75 סנט למניה.

[לארביטראז]