הבורסה עלתה השבוע בכ-2.8%; רציו נסקה ב-34% תוך 5 ימים

רציו זינקה היום ב-11% נוספים במחזור ענק של 187 מיליון שקל ■ די מדיקל צנחה ב-25% ■ זיו סגל: "מדד המעו"ף עשה השבוע צעדים משמעותיים בכיוון של מגמת עלייה ארוכת טווח"

בורסת תל אביב סגרה עוד יום (ה') בעליות שערים, אשר התמתנו מעט לקראת הסגירה לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב (על כך בהמשך). באופן לא מפתיע, הותירו הבנקים המרכזיים של בריטניה וגוש האירו את הריבית על כנה. בורסות אירופה עצמן נסחרות במגמה מעורבת. המחזור היה גבוה יחסית והסתכם בכ-2 מיליארד שקל, בעיקר עקב מחזורים ערים במניות סקטור הגז הטבעי והאנרגיה.

בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף עלייה של 2.8%, ת"א 75 הוביל עם עלייה של 4.8%, מדד נדל"ן 15 טיפס בכ-3.3% ומדד הבנקים פיגר מאחור עם ירידה של כ-0.15%.

בארה"ב, כאמור, נרשמה הפתעה לא נעימה בגזרת המאקרו. הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הצביע היום על גידול של כ-5% בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה. מספר התביעות הראשוניות הסתכם השבוע ב-479 אלף לעומת 457 אלף בשבוע שעבר. מדובר בהפתעה עבור הכלכלנים אשר צפו ירידה קלה לרמה של 455 אלף תביעות אבטלה בלבד.

זיו סגל: צעדים משמעותיים במגמת העלייה

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מעריך היום כי מדד המעו"ף עשה השבוע צעדים משמעותיים בכיוון של מגמת עלייה ארוכת טווח ונשאר לו עוד מהלך אחד בשביל לעבור "רשמית" להגדרת מגמה כזו. לדעתו של סגל, המהלך מעל רמת ה-1,135 נקודות גם חצה רמת התנגדות אופקית חשובה וגם את הממוצע הנע ל-200 יום כלפי מעלה.

סגל מעריך כי מהלך של מדד המעו"ף מעל רמת ה-1,145 נקודות ימקם אותו מעל הממוצע הנע ל-150 יום, ממוצע שלא נחצה כלפי מעלה על ידי הגל העולה הקודם וגם ימקם אותו מעל הגבול העליון של ענן איצ'ימוקו. התמיכה המשמעותית, לדעת סגל, היא ב-1,128 נקודות למרות שנכון ליום האתמול, אמורה גם להיות תמיכה ב-1,135 נקודות.

סגל מוסיף כי מהלך מתחת ל-1,128 נקודות, שכמובן יחצה גם את רמת ה-1,135 נקודות כלפי מטה, ייחשב סימן דובי שיבטל את המומנטום השורי ואת הסיכויים למגמת עליה.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש ברוקראז', אומר כי "הנתון העיקרי אשר יקבע את התנהגות השווקים בעולם ובישראל בתחילת השבוע יהיו נתוני התעסוקה בארה"ב אשר יתפרסמו ביום שישי הקרוב. קונסנזוס החזאים צופה עליה בשיעור האבטלה מ-9.5% ל-9.6% וגידול של כ-90 אלף משרות במגזר הפרטי. עליה בשיעור האבטלה מקורה בירידה בכמות המשרות בסקטור הממשלתי לאחר סיום מפקד האוכלוסין".

"סיבה נוספת לעליה בשיעור האבטלה קשורה לעליה במספר מחפשי העבודה כתוצאה משיפור במצב הכלכלי, כפי שהדגיש אתמול ברעיון לטלוויזיה שר האוצר האמריקני. אתמול התפרסם נתון מקדים של סקר מספר המשרות החדשות במגזר הפרטי אשר הצביע על עליה במספר משרות מעבר לתחזית המוקדמת. פרסום הסקר, בשלוב עם שיפור במצב בסקטור השירותים הובילו לעליות בשוק המניות ולעליה בתשואות האג"ח הממשלתיות. ההשפעה שלהם ממשיכה גם היום במסחר בתל אביב".

די מדיקל צנחה; אפריקה ורציו המשיכו צפונה

אפריקה המשיכה בעליות לאחר שאתמול זינקה בכ-15% במהלך יום המסחר. העלאת המלצה של מריל לינץ' למניית אפי פיתוח וספקולציות סביב ביקורו של מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, יובל בן זאב, הידוע בשוק כדובי מאוד על מניית אפריקה, תרמו לאווירה המצוינת במניה.

גם היום, הכוכבת הגדולה הייתה רציו , שהמשיכה לזנק במחזורי ענק (היום הסתכם המחזור בכ-187 מיליון שקל). גם דלק נדל"ן רשמה עלייה חדה. הסיבה נעוצה ככל הנראה בעדכון שפרסמה חברת הדירוג S&P מעלות על החברה. במעלות אומרים כי דלק נדלן ממשיכה לעמוד בהתחייבויותיה לאחר מכירת נכסים בהיקפים גבוהים. יחד עם זאת, הנזילות נותרה חלשה ויכולת החזר החוב ממשיכה להסתמך בעיקרה על מכירות נוספות. במעלות מאשררים את דירוגה של דלק נדל"ן, BB, ומוציאים אותו מ-CreditWatch עם השלכות שליליות.

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת , רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 1.5 מיליון דולר לעומת רווח של 16 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה דיווחה החברה על ירידה של 3.2 מיליון דולר בהכנסות לרמה של 96.3 מיליון דולר.

מודיעין פרסמה אתמול את דו"חותיה הרבעוניים והציגה הפסד בסך 5.886 מיליון דולר כשהיא הוציאה 4.339 מיליון דולר על חיפושי נפט וגז. במהלך הרבעון ביצעה השותפות הנפקה ומילאה את קופתה בנכסים שוטפים כך שסך המזומנים ושווי המזומנים שהיו בסיום הרבעון בקופתה הסתכמו ב-60.56 מיליון דולר.

"גלובס" חשף אמש כי קרן אייפקס מתלבטת בין רכישת פסגות לזו של כלל ביטוח . מנכ"לית אייפקס ישראל, זהבית כהן, צפויה לקבל החלטה בעניין בשבועות הקרובים ולכל המאוחר בסוף ספטמבר, מועד הקלוזינג המקורי בעסקת פסגות.

די מדיקל , שהייתה אתמול במהלך כל היום בהפסקת מסחר מלאה, צנחה לאחר הודעתה כי חתכה את היקף הגיוס בניו יורק לכ-12 מיליון דולר ואת מחיר המניה הנקוב ל-7 דולרים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]