האם החרדים בדרך לת"א? תוכנית להקמת מגדלי מגורים למגזר

"ידיעות אחרונות" מצטט הבוקר את השבועון החרדי "משפחה", אשר טוען כי קבוצת עסקנים חרדים שוקדת על תוכנית להקמת מגדלי צעירים בתל אביב, שיהוו דיור בר השגה למשפחות מהמגזר

האם החרדים בדרך לתל אביב? "ידיעות אחרונות" מצטט הבוקר (ה') את השבועון החרדי "משפחה", אשר טוען כי קבוצת עסקנים חרדים שוקדת על תוכנית להקמת מגדלי צעירים בתל אביב, שיהוו דיור בר השגה למשפחות מהמגזר.

בשל הצפיפות הרבה בבני ברק, עולה הצורך להרחיב את מעגלי החיפוש לעיר הגדולה אולם הבניינים ה"רגילים" בתל אביב אינם מותאמים לאוכלוסיה החרדית. לכן, ראשי המיזם פועלים לרכישת עשרות בתי כנסת, מקוואות ומבני ציבור ישנים הנמצאים בבעלות חרדית ועומדים כיום מוזנחים ונטושים. התוכנית היא להרוס את המבנים הישנים ולבנות תחתם מגדלי דיור חדישים.

"אין טוב יותר מהפיכת המקומות האלה למייצרי הגירה חיובית חרדית חדשה לתל אביב" קובע שבועון "משפחה". השבועון מדווח עוד כי התוכנית כבר יצאה אל הפועל כאשר למשל הרב אברהם ברוך רקובסקי סיפר כי משפחה יהודית מצרפת כבר רכשה כמה מבנים בתל אביב במטרה להסב אותם למגורי צעירים חרדים. כמו כן, "משפחה" מדווח כי לאחרונה נחתם חוזה רכישה עם בעלי בית כנס ששכן באחד המבנים הידועים בעיר.

יו"ר תנועת חוזרים בתשובה, יהושע מאירי, אמר כי "תל אביב הפכה פופולארית בשנה האחרונה על הציבור החרדי, בעיקר חוזרים בתשובה המבקשים לגור בסמוך לבית הוריהם או להמשיך לשמור על הגחלת החרדית".