לאחר כחודשיים: S&P מעלות הוציאה את כי"ל מרשימת המעקב

סוכנות דירוג האשראי אישררה את דירוגה של חברת כי"ל: "+AA" עם תחזית יציבה ■ מצפים כי כי"ל תשכיל לשמור על רמת מינוף, יחסי כיסוי ונזילות התואמים את הדירוג הנוכחי

סוכנות דירוג האשראי S&P מעלות מאשררת היום (ה') את דירוגה של חברת כי"ל ל- "+AA" עם תחזית יציבה ומוציאה אותה מרשימת המעקב עם השלכות שליליות, אליה הוכנסה החברה ב-27 במאי, לאחר שחילקה במאי דיבידנד בסך של 668 מיליון דולר, ממנו 500 מיליון דולר היוו דיבידנד מיוחד שחרג ממדיניות חלוקת הדיבידנדים השוטפת של החברה ובמקביל אושרה מדיניות חלוקת דיבידנת רבעוני בשיעור של עוד 70% מהרווח הנקי.

כעת מציינים ב-S&P מעלות כי "בהתחשב במיצובה העסקי החזק של החברה, להערכתנו, אין בחלוקת הדיבידנד המיוחד בכדי לסמן שינוי מהותי במדיניות הפיננסית של החברה ואין בה בכדי לשנות את דעתינו על סיכון האשראי הכולל של החברה". דירוג החברה נשען בחלקו הגדול על מיצובה העסקי של כי"ל והיותה יצרנית מובילה בשוק האשלג העולמי המאופיין בריכוזיות גבוהה, וכן בשל היותה היותה היצרנית הגדולה ביותר בעולם של ברום אלמנטרי וכן היות החברה יצרנית הדשנים השנייה בגודלה במערב אירופה.

"תחזית הדירוג היציבה משקפת את מיצובה העסקי הגבוה של החברה ואת ציפיותינו שכי"ל תשכיל לשמור על רמת מינוף, יחסי כיסוי ונזילות התואמים את הדירוג הנוכחי, תוך שמירה על מדיניות חלוקת הדיבידנד הרשמית".

למרות ההסתמכות הגבוהה של החברה האם, החברה לישראל המדורגת 3 דרגות נמוך מכי"ל "+A/ יציב" על כי"ל, וחולשתה היחסית של החברה האם, כפי שבא לידי ביטוי בהפרש הדירוגים בינה לבין כי"ל, בוחרים ב-S&P מעלות לאשר את הבדל הדירוגים הקיים בהתבסס על הגורמים הבאים: רמת מינוף נמוכה בכי"ל וקצב גבוה של ייצור תזרימים פנויים,שלהערכת סוכנות הדירוג ימשיכו לתמוך בדירוג הנוכחי של כי"ל, גם בבחינת תרחישי קיצון.

בחברת הדירוג מציינים עם זאת, כי מדיניות עסקית ו/או פיננסית אגרסיבית יותר, בין אם ע"י חריגה משמעותית ממדיניות הדיבידנד הרשמית, ביצוע רכישות ממונפות משמעותית ו/או שחיקה במיצובה הפיננסי כתוצאה מירידה במכירות - עלולים להשפיע לשלילה על הדירוג הנוכחי. יחד עם זאת מציינים בסוכנות הדירוג "אין אנו מצפים בטווח הנראה לעין פעולת דירוג חיובית".