סקר בלבנון: ארדואן, צ'אבס, אחמדינג'אד ונסראללה הכי נערצים

הסקר נערך על ידי אוניברסיטת מרילנד וכלל 4,000 איש ממצרים, ירדן, לבנון, מרוקו, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות ■ הסקר הראה עוד כי טיפולו של ברק אובמה בנעשה בעיראק הוא "האירוע המאכזב ביותר" של השנה ■ במקום הראשון: "הגישה לסכסוך הישראלי - פלסטיני"

סקר של אוניברסיטת מרילנד בארה"ב בשיתוף עם מכון Zogby מעלה תמונה מדאיגה: ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן, נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס, נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הם "מנהיגי העולם" הנערצים ביותר לשנת 2010.

הסקר, שנערך בקרב 4,000 איש ממצרים, ירדן, לבנון, מרוקו, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, התחיל ב-29 ביוני והסתיים ב-20 ביולי.

הסקר הראה עוד כי טיפולו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בנעשה בעיראק הוא "האירוע השני המאכזב ביותר" של השנה. במקום הראשון: "הגישה לסכסוך הישראלי - פלסטיני".

הסוקר הראשי מטעם אוניברסיטת מרילנד, שיבלי טלהמי (Shibley Telhami) אמר בנוגע לאכזבה של העולם הערבי ממדיניות ממשל אובמה בעיראק כי "זה לא הפך להיות גרוע יותר אלא פשוט שהמצב לא משתפר כמו שאתה יכול ורוצה לצפות".

בשורה התחתונה, הדיעה של העולם הערבי על אובמה ממשיכה להיות שלילית. בסקר של השנה, 62% ציינו כי יש להם דיעה שלילית על אובמה לעומת 23% בלבד בשנת 2009.