אלן גרינספן קורא לביטול מוחלט של קיצוצי המסים בארה"ב

במקום לשמור על שיעורי המס לכל האמריקנים למעט העשירים קבוע, כפי שהבית הלבן רוצה, גרינספן קורא לביטול מוחלט של קיצוצי המס שאומצו בשנים 2001 ו-2003 ■ "הבעיה היא שאנו מתמודדים כעת עם המשבר הפיננסי הקשה ביותר שראיתי או קראתי עליו אי פעם"

יו"ר הפדרל ריזרב היוצא, אלן גרינספן, כנראה כבר לא מסתפק בלקרוא לממשל להטיל הגבלות מחמירות על הבנקים הענקיים, כפי שעשה לפני כמה חודשים. כעת גרינספן נכנס לתוך הדיון החריף ביותר על המדיניות הכלכלית בוושינגטון אודות החלטת קיצוצי המס שאומצה תחת משטר ג'ורג' בוש.

"אני בעד קיצוץ במסים, אבל לא תמורת כסף של חוב", אמר גרינספן, בן ה-84, אתמול (ו') בראיון טלפוני לעיתון הניו-יורק טיימס. "הבחירות שאנו עושים עכשיו הם לא בין הטוב לטוב יותר, אלא בין הרע לגרוע ביותר. הבעיה היא שאנו מתמודדים כעת עם המשבר הפיננסי הקשה ביותר שראיתי או קראתי עליו אי פעם".

במקום לשמור על שיעורי המס לכל האמריקנים למעט העשירים קבוע, כפי שהבית הלבן רוצה, גרינספן קורא לביטול מוחלט של קיצוצי המס שאומצו בשנים 2001 ו-2003, זאת בניגוד לטיעונים של הרפובליקאים, ואפילו של כמה דמוקרטים כי מהלך כזה עלול לאיים על ההתאוששות הכלכלית "הרעועה" ממילא.

גרינספן עוד הזהיר בתחילת השבוע בראיון לרשת NBC כי "ירידה במחירי הבתים בארה"ב עלולה להוביל למיתון חוזר". ה'פד' לשעבר אמר כי "ההאטה בהתאוששות הכלכלית בארה"ב מרגישה כמו "מיתון לכאורה" וכי יתכן שהכלכלה תצטמצם שוב במידה ומחירי הבתים ימשיכו לרדת".

לשאלה האם התכווצות נוספת של הכלכלה ל"תחתית כפולה" אפשרית, ענה גרינספן "זה יתכן, אם מחירי הבתים ירדו. מחירי הבתים למיטב יכולתי לשפוט, באמת השטתחו במהלך השנה האחרונה".