הטרור שוב מרים ראש? פיגוע ענק בסיני סוכל לפנות בוקר

חוליה ובה שלושה מחבלים נעצרה בסוף השבוע בדרכה לבצע פיגוע ענק בשארם א-שייח' - כך מדווח הבוקר עיתון "א-שרק אל-אווסט" ■ ברכבם נמצאו חומרי חבלה להכנת מטענים

התפתחות בחקירת ירי רקטות הגראד בשבוע שעבר לעבר אילת ועקבה? העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון מדווח הבוקר (א') כי כוחות הביטחון במצרים עצרו בסוף השבוע מכונית עמוסה בחומרים להכנת מטעני חבלה, ובה שלושה בני אדם שככל הנראה היו בדרכם לביצוע פיגוע תופת בשארם א-שייח'.

"סיכלנו את הניסיון להגיע לאזור התיירות בשארם א-שייח'", אמרו גורמים ביטחוניים במצרים. "השלושה היו על סף מימוש תכניתם לבצע פעולת טרור במקום". המקורות הוסיפו כי הם סבורים "שישנו קשר בין הניסיון לפגוע בשרם א-שייח' לבין מתקפת הרקטות על אילת ועקבה". בשלב זה שלושת החשודים נמצאים בחקירת כוחות הביטחון המצריים, אולם אלו הוסיפו כי בשלב זה "עדיין אין פרטים בנושא".

מצרים הרשמית: "אין קשר בין החשודים לרקטות"

"אפשר לומר כי הרשויות חוקרות את השלושה ובודקות אם היה להם קשר לירי", הוסיפו המקורות. מי שהצליח לסייע ולהביא למעצרם של השלושה היו בדואים מקומיים, המשתפים פעולה עם כוחות הביטחון בסריקתם את האזור מאז שיגור הרקטות, כך על פי הדיווח בעיתון. בדואים הם שדיווחו על הרכב, עצרו אותו ודיווחו על כך לגורמי הביטחון.

עם זאת, מקור רשמי במנגנוני הביטחון המצריים הכחיש בשיחה עם העיתון כי מדובר בחשודים הקשורים לירי הרקטות. "אכן נעצרו מספר חשודים, אך אין להם כל קשר לירי", אמר המקור. "איננו חושבים כי הירי בכלל בוצע מסיני. העובדה שנעצרו חשודים בסיני - לפני או אחרי הירי, אין משמעותה כי הירי בוצע מהאזור", הוא הוסיף.

בשבוע שעבר, לאחר גל הכחשות, דווקא אישרו מספר גורמים במצרים כי הירי בוצע מאזור סיני, והטילו את האחריות לירי על "גורמים פלסטיניים". עם זאת, גורמים אחרים בעילום שם דחו את הטענות והתעקשו כי הירי לא בוצע מסיני.