ליטל גינדי אוחזת בשני קצות החבל

לו היתה בטוחה לגמרי שהמחירים ימשיכו לעלות, לא היתה מוכרת פרויקט שלם בבת אחת

לפני חודש התגאו אנשי קבוצת גינדי החזקות בהישג חסר תקדים: מכירת 519 דירות ביום אחד. פרויקט שלם שתקים הקבוצה בשנים הבאות בסמוך לשכונת אם המושבות בפתח תקווה שווק כולו לאנשי מועדון הצרכנות חבר "בהנחה של 19%-23%".

אבל לפני שבוע, בראיון ל"גלובס", אמרה ליטל גינדי-מטלון, מבעלי החברה, שהיא בטוחה שמחירי הדירות בישראל ימשיכו לעלות גם בעתיד. "אני לא רואה איך בעשור הקרוב אפשר יהיה להציף את אזורי הביקוש בקרקעות לבנייה" אמרה גינדי-מטלון.

גינדי אוחזת בחבל משני קצותיו. לו הייתה בטוחה לגמרי שהמחירים ימשיכו לעלות, מוטב היה לה לעשות מה שעשו ועדיין עושים רוב רובם של היזמים - לא למכור פרויקט שלם (8 מגדלים!) בהנחה גורפת 'על הנייר'.

במקום לסיים את השיווק ולהתגלגל לפרויקט הבא, עדיף הרי לקחת עוד טיפה הלוואות מהבנק (בטח אם היא או-טו-טו קונה בנק משלה, כדבריה) - מהלך שישתלם בגדול כשהמחירים יעלו, בגלל השוק או בגלל שהפרויקט יחל לקרום עור וגידים על הקרקע.

רק שבפועל, והפעילות ההססנית של הבנקים המלווים ושל מרבית היזמים הגדולים בחודשים האחרונים תעיד על כך, מעשיה (המוצלחים) של גינדי מוכיחים שלמרות דבריה, וחרף ההיצע הנמוך של קרקעות ודירות, בשוק לא ממהרים היום להצטייד בקרקעות ובדירות על סמך ההנחה שהמחירים לא יפסיקו לעלות.